Sposoby/patenty na łatwiejsze odkręcenie śrub w samochodzie


(8radek8) #1

Jak w temacie.

Na moje nieszczęście, nie zaliczam się nawet do osób średnio silnych, ale interesuje mnie bardzo praca jako mechanik samochodowy. I tutaj mam bardzo duży/poważny problem, chodzi mi o odkręcanie śrub: Najważniejszym powodem jest to że mam bardzo mało siły, napewno też to że trochę się boję, że np. urwę śrubę lub klucz się wyślizgnie i zrobię sobie coś poważnego, no i ostatnia rzecz, jak próbuje odkręcać śrubę to jak pcham klucz lub ciągne go mocniej to wciska mi się bardzo w dłoń co bardzo przeszkadza.

Czy macie jakieś sposoby/swoje patenty na szybkie łatwe odkręcanie ?

Podam taki najprostszy przykład, odkręcałem ostatnio śrubę 17, wziąłem grzechotkę siłowałem się z nią chwilę czasu, ale nie mogłem jej ruszyć. Wziąłem więcdługi klucz, nałożyłem i ledwo co użyłem siły i śruba od razu poszła, ale wiadomo, nie wszędzie będę miał możliwość użycia długiego klucza.

Bardzo proszę o pomoc/rady.


(rzaza) #2

WD40


(Grabkamy) #3

Co do Twojego pytania to pracowałem ok 2 lat w warsztacie samochodowym.

Oto moje opcje dla Ciebie:

  1. jeżeli chcesz pracować w warsztacie to w prawie każdym jest na wyposażeniu klucz pneumatyczny (w przypadku mocno zapieczonych śrub niekiedy takowy klucz nie daje rady).

  2. Najlepszym kluczem do kół jest tzw. “fajka” bądź “krzyżak” najlepiej z dobrej jakości stali, a na to założona rura (mi żadna śruba nie odmówiła takim patentem).

  3. jeśli można to zawsze nakładaj miedzianą pastę na śruby (w przypadku felg aluminiowych także na felgę w miejscu gdzie styka się z piastą), a unikniesz wtedy zapieczenia.

  4. możesz spróbować popsikać WD-40, ale to mało efektywne ( lepszy już jest preparat K2 VULCAN ).


(8radek8) #4

Aha, ok. A odnośnie pkt. 1 pneumat jest dobry jak jest dojście do śruby, a czy jest jakiś sposób na śruby bardziej “schowane” ?


(Grabkamy) #5

Do pkt. 1:

Jest takie coś jak przedłużka łamana (główka przedłużki jest bardziej wycięta, co umożliwia odchylenie po długości klucza od 15-20%).

Jest jeszcze przedłużka sprężynowa (giętka) co umożliwia dostęp do śrub (tzw. ukrytych), lecz taka metoda nie jest dobra do odkręcania śrub dużych rozmiarów.


(olmeca) #6

Zainwestuj w dobry klucz dynamometryczny, wtedy już wiele siły nie trzeba na kręcenie śrub i praca z nim znacznie skraca czas.


(Grabkamy) #7

Klucz dynamometryczny służy do dokręcania, a nie odkręcania (siły trzeba użyć tyle samo).

Tu coś więcej na temat takowych kluczy: klik