Sprawdzanie spójności dysku c a utrata danych - pomoc

(Kamui0) #1

Witam,

mój problem polega na tym, że za każdym razem kiedy uruchamiam system, pokazuje mi się komunikat o teście spójności danych. Za każdym razem chce sprawdzić dysk C(na którym jest zainstalowany system i jest to Vista Home Basic ). Niby ok, ale ja boję się robić ten test, ponieważ mam dużo danych do pracy magisterskiej na komputerze(głównie zdjęcia), i obawiam się ich utraty po teście. Backupa nie mam zrobionego(nie wiem, jak się go robi, bo w temacie komputerów jestem zielony). Za rady i sugestie będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam,

Hitsu

(Atis) #2

Nikt rozsądny nie zapisuje ważnych danych na dysku systemowym.

Po prostu skopiuj najważniejsze dane na jakiś inny nośnik, pendrive, płytę CD/DVD itp.

Jeżeli chodzi o dysk to sprawdź czy nie masz uszkodzonych sektorów.

Użyj prostego programu HD Tune i wykonaj Error Scan:

http://www.dobreprogramy.pl/HD-Tune,Pro ... 12177.html

(Kamui0) #3

Zapomniałem dodać, że zanim pojawił się ten nieszczęsny problem, musiałem zresetować komputer po zwisie, który trwał pół godziny. Komputer zawisł przy zamykaniu Chroma i teraz nie mogę go uruchomić, pokazuje, że plik jest uszkodzony i mam włączyć checkdisk.

(pocztarafcio@onet.pl) #4

System Windows po twardym restarcie nie zapisał ostatniej sesji i zaplanował automatycznie sprawdzenie systemu plików na HDD . Przeprowadzi to narzędzie checkdisk. Narzędzie przeskanuje dysk i naprawi błędy ( jak wykryje ) przed uruchomieniem systemu jest to bezpieczne , ale jak się obawiasz zrób kopie zapasowe na wszelki wypadek System Windows potrafi być nieprzewidywalny :wink: , komunikat będzie Cię męczył dopóki nie przeskanuje dysku :slight_smile:

Nikt tego nie robi , ale warto ręcznie czasami uruchomić to narzędzie : Komputer/PPM na "C" /Właściwości/Narzędzia/Sprawdzenie Błędów... jak błędy na dysku się nawarstwią to system staje się niestabilny i rośnie ryzyko utraty danych...

Pozdrawiam !

(Tvloip) #5