Sprzedaż i zwrot towaru przez internet

witam

 

czy w przypadku odsprzadaży prywatnej 

 

Zwrot towaru

Klient sklepu on-line ma prawo zwrócić towar sprzedawcy w ciągu 10 dni (usługi finansowe-14, ubezpieczeniowe-30), od daty jego zakupu. W przypadku całkowitej rezygnacji z zakupu, umowę między klientem a sprzedawcą uważa się za niezawartą. Jest to równoznaczne ze zwolnieniem kupującego od wszelkich zobowiązań. Oznacza to, że za wycofanie się z umowy kupna danego produktu sklep internetowy nie ma prawa żądać od klienta jakichkolwiek opłat (nawet jeśli stanowi tak regulamin sklepu).

Wysyłając towar do sprzedawcy należy dołączyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy: Wzór pisma

Uwaga! Warunkiem skorzystania z tego prawa jest zwrot produktu w stanie niezmienionym. Oznacza to, że produkt od chwili zakupu do momentu zwrotu (w ciągu 10 dni) nie może być użytkowany. Można natomiast go wypróbować tj. przymierzyć, sprawdzić jak działa etc. (z wyłączeniem kaset, płyt i programów komputerowych).

Termin, w którym można zrezygnować z zakupu dokonanego w internetowym sklepie, wydłuża się do 3 miesięcy w przypadku, gdy sklep nie podał w swoim serwisie następujących danych: nazwy i siedziby sklepu, łącznej ceny produktu (obejmującej wszystkie opłaty, w tym cło i podatek), sposobów zapłaty za zamówione produkty, wszystkich informacji o dostawie produktu (sposób dostawy, termin, koszt), praw przysługujących klientom sklepu, możliwości składania reklamacji.

 

to też funkcjonuje ?

 

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy

zawartej na odległość

 

 

Oświadczam, że zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentow oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. nr 22, poz. 271) odstępuję od umowy… nr. …

zawartej dnia… w…

Proszę o zwrot kwoty…zł (słownie: …)

przekazem pocztowym na adres…

lub na konto nr…

 

Zwracam, w stanie niezmienionym…

otrzymany dnia…

 

 

Cześć,

rybasiak - ale nie chodzi o prawo konsumenta ale prawo jako sprzedawca :wink:

w wypadku osoby prawnej niezależnie od tego czy umowa kupna sprzedaży(opis aukcji, regulamin sklepu) zawiera bądź nie zawiera opisu mozliwości zwrotu regulują to w sposób nadrzędny przepisy które przytoczył kebkit(podobnie jest np. w umowie o prace) niezależnie co by sobie sprzedawca napisał prawo w ustawie jest nadrzędne, jeśli sprzedawcą jest osoba fizyczna sądze że te przepisy nie mają zastosowania mogą być jedynie wzorem, ale kwestie takiej sprzedaży reguluje treść umowy konkretnej pisemnej bądź ustnej i wówczas można się umówić na zwrotn ale nie trzeba.

 

Skoro to już przytoczył to może by znalazł tytuł i pierwsze artykuły wspomnianej ustawy gdzie jest bankowo wyszczególnione kogo dotyczą i będzie wszystko jasne :wink:

w podobnych kwestiach najlepiej skontaktować się z regionalnym rzecznikiem praw konsumenta. dostanie się konkretną odpowiedź na konkretne pytaniem, w dodatku podparte odpowiednimi przepisami

Jeżeli sprzedajesz coś jako osoba prywatna np. na allegro, czy tablica.pl to kupujący nie ma prawa zwrotu zakupionego artykułu.

Jest jednak pewien wyjątek. Jeżeli towar jest niezgodny z opisem (np. brakuje czegoś), to w takim przypadku kupujący ma prawo do zwrotu.

 

no właśnie też tak myśle

 

klientka kupiła ode mnie gry 4 tytuły za 40 zł a teraz zmyśla że ona chciała gry na ps2, 

niech komuś da albo sprzeda, ja za wysyłke zapłaciłem 11,5zł

 

musze ignorować jej dalsze komentarze jeśli się nie uspokoi :smiley:

 

dzięki za odpowiedzi

grosjean ma rację. Jeśli występujesz jako osoba prywatna, to nie ma prawa do zwrotu ustawowego. Co innego jesli sprzedajesz w charakterze przedsiębiorcy - wtedy ustawowo musisz przyjmować zwroty przy sprzedaży wysyłkowej z pewnymi wyjątkami.