SSD GoodRAM Iridium Pro 240GB - niskie prędkości


(bladegd) #1

Witam,

 

Zakupiłem sobie ostatnio ww. dysk SSD. Zmagam się z pewnym problemem dotyczącym prędkości tego dysku. W biosie ustawione mam tryb kontrolera na AHCI, a mimo tego prędkości są straszne porównując  do tych z byle jakiego pierwszego testu tego dysku w serwisach branżowych. Nadmienię, ze podobne prędkości co te prezentowane na screenie były osiągane pod 2 innym "platformami" testowymi, tj. innymi płytami głównymi. W tym pod ostatnią płytą mam 100% pewność, że posiada ona kontroler SATA III. Mimo tego prędkości są praktycznie identyczne.

 

Przykładowy benchmark:

 

To rozwiązanie nie pomaga:

 

Rady optymalizacyjne z tego linku równiż nie przynoszą rezultatów.

 

Proszę o jakieś rady, bo nie widzi mi się zwracać dysku i kupować go na nowo. Tym bardziej, że najpierw zainstalowałem na nim system, a dopiero po tym fakcie postanowiłem go sprawdzić w benchmarku.

 

Czy mogę jakoś sprawdzić czy to wina dysku w inny sposób niż benchmarkami typu AS SDD.

ahciIDE.PNG

 


(JNJN) #2

A na jakiej płycie głównej to sprawdzasz?

 

I test, gdy SSD jest podpięty sam do portów sata 0 lub 1

 

I wklej cały smart (zakładka smart) tego dysku z programu SSD-Z

 

Edit:

Plus scren z zakładki Device.


(bladegd) #3

Powyższe  screeny są z laptopa Acer Aspire 5742g.

Natomiast płyta o której pisałem później to GA-B75M-D3H (rev. 1.1)

http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-b75m-d3hrev_11/specs/

 

W zasadzie jak teraz spojrzałem to podpiąłem dysk pod SATA II, a dokładniej pod port nr 4. Także mój błąd będę musiał to sprawdzić pod złączem nr 0. Tam jest SATA III, dopiero teraz to zauważyłem. Niestety będę to w stanie najszybciej sprawdzić w dniu jutrzejszym.

 

Swoją drogą nie mogłem znaleźć informacji nt. tego jaki kontroler SATA jest w powyższym laptopie. Jak jest to ktoś w stanie znaleźć i okaże się, że SATA II to już wszystko wiadomo, a test był moim niedopatrzeniem i sprawdzenie tego jutro pod zacząłem nr 0 to raczej będzię czysta formalność.

Jutro to przetestuje jeszcze raz. Wyniki zamieszczę tutaj.


(JNJN) #4

 

Na 100 % ma kontroler sata II, czyli mogą być takie wyniki tego SSD.

 

Trzeba przetestować na sata III.


(Ground21) #5

Też mi się wydaje, że SATAII (o ile można ufać stronie Cruciala - http://www.crucial.com/usa/en/compatible-upgrade-for//aspire-5742g)

 

BTW.

Jestem w podobnej sytuacji - ale spodziewam się jeszcze niższych transferów, ponieważ planuję ten dysk włożyć do laptopa z SATA I (HP G5000). Zastanawiałem się nad tańszymi, jednak ten akurat ma dobrą gwarancję (5 lat). Czy wg was istnieje na rynku aktualnie coś tańszego i jednocześnie z dobrą gwarancją? (laptop nie jest mój, dlatego szczególnie nie chciałbym żeby dysk padł po roku). 


(JNJN) #6

Tani, dobry i 5 lat gwarancji - za tą kasę chyba nic innego.

 

lub

 

http://www.purepc.pl/pamieci_masowe/goodram_iridium_pro_polski_ssd_rywalem_samsunga_i_plextora

 

Edit:

Jak coś pytaj użytkownika Atronics, jest na bieżąco.


(Atronics) #7

Najbardziej warte uwagi 

https://www.morele.net/dysk-ssd-goodram-iridium-pro-240gb-ssdpr-iridpro-240-720767/

https://www.morele.net/dysk-ssd-crucial-mx200-250gb-sata3-ct250mx200ssd1-712688/

https://www.morele.net/dysk-ssd-transcend-ssd370-256gb-sata3-ts256gssd370s-732387/

 

 


(bladegd) #8

No więc prędkości chyba są w normie. Omyłkowo test przeprowadzałem pod złączem z SATA II.

Dzisiaj przeprowadziłem test ponownie z podpiętym dyskiem tam gdzie podpięty być powinien.

 

 

A tutaj wrzucam o wcześniej proszony smart (tak prewencyjnie):

1.PNG


(JNJN) #9

Wszystko OK, lepiej chyba nie będzie.


(bladegd) #10

Ok wielkie dzięki za odpowiedzi. Temat Do zamknięcia.

 

PS Jak dać punkcik reputacji, o ile to możliwe na forum prosiłbym o jakiś link czy coś. Chciałem nagrodzić za odpowiedzi.