SSD + HDD na Windows 7 jak ustawić

Witam

Kupiłem dysk SSD Corsair 90GB (http://www.corsair.com/force-series-3-90gb-sata-3-6gbps-solid-state-hard-drive.html)

Po podłączeniu z komputerem, zainstalowałem od nowa system ale poza wynikiem w “Indeksie wydajności systemu Windows” nie widzę żadnej poprawy. Przed zakupem naoglądałem się filmików na Youtube jak to windows startuje w 15 sekund itd.

W internecie znalazłem artykuł pokazujący w jaki sposób ustawić komputer do współpracy z SSD:

http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Jak_przyspieszyc_dysk_SSD_w_Windows_7-3230.html

Wszystko niby super z tym, że ja nie znam się na komputerach na tyle żeby grzebać w biosie itd. a poza tym jak mają się te ustawienia w przypadku kiedy system pracuje na całej “dziewięćdziesiątce” a drugi dysk 500GB jest na dane.

Proszę o sugestie w jaki sposób bezpiecznie ustawić komputer, aby chodził szybciej na moim ssd.

Specyfikacja komputera poniżej.

Na jakim dysku zainstalowałeś system? Jeśli nie chcesz za dużo grzebać w BIOSie, odłącz HDD, podłącz SSD. Zainstaluj system na SSD i podłącz HDD.

Warto by jeszcze dodać, że kontroler powinien być ustawiony do pracy w trybie AHCI.

Dyski SSD, jeżeli jest na nich zainstalowany system dają wielkiego kopa. Sam kiedyś do laptopa włożyłem zwykłego 32 Gb i szybkość pracy względem zwykłego hdd była nie do porównania. System zamiast startować z 50 sekund, robił to w niecałe 20, uruchamianie przeglądarki itp też było o wiele szybsze.

Na SSD rozumiem trzymasz sam system, a kontrolery SATA są ustawiona na AHCI, a nie IDE?

Jeżeli tak to różnica powinna być odczuwalna, tymbardziej, że ten dysk jest w miare szybki.

Tak właśnie zrobiłem, system zainstalowałem na SSD bez HDD a po instalacji włożyłem HDD.

W biosie domyślnie ustawione jest na IDE, nic tam nie zmieniałem.

Tzn. że powinienem zacząć od zmiany IDE na AHCI.

Zacznij od zmiany w rejestrze: Klik