Stacja bazowa na 5 GHz w standardzie IEEE 802.11a (problem)


(ant0n) #1

Uruchomiłem ostatnio stację bazową na MikroTiku pracującą w paśmie 5 GHz w standardzie IEEE 802.11a. I mam pewien problem. Otóż, podłączyłem już paru klientów 4 osoby w odległości 300 do 400 m i jedną nieco dalej (coś około 600 - 700m). U każdej z tych osób sygnały są bardzo silne (na MT też widać duże wartości od 30 do 40 dB SNR). Jednakże u tej osoby podłączonej najdalej podczas transmisji (np. otwieranie stron www) strasznie wydłużają się pingi - nawet do 300 ms - 400 ms.

Czy ma ktoś doświadczenie z podłączaniem w paśmie 5 GHz? U klientów stosuję karty WLAN PCI TP-Link model TL-WN552/TL-WN553AG.

Złączono Posta : 26.10.2007 (Pią) 10:03

Czy naprawdę nikt jeszcze nie praktykował podłączania klienckich PC pod stację bazową na 5 GHz? Nie możliwe przecież, że jestem pionierem w tym temacie.

Złączono Posta : 31.10.2007 (Sro) 9:57

Udało się rozwiązać problem! :ok: Aż wstyd się przyznać do bezmyślności :czerwony: Już piszę na czym to wszystko polegało i dlaczego miałem zbyt długie pingi.

Otóż robiliśmy ostatnio w sieci sporo modyfikacji, m.in. zmiana "urządzenia" do podziału łącza (wcześniej był to serwer na Linuxie z Shaperem działającym na SHTB, a teraz jest STM http://pl.etherwerx.com/index.php?page= ... odukty-stm), publiczne IP dla każdego usera na jego karcie, no i zmiana AP-ków na MikroTiki :oczko: itp.

Problem polegał na tym, że dałem MT adres IP z klasy, w której mam ludzi na jednym interfejsie WLAN, natomiast Ci który byli podpięci do MT na drugim interfejsie WLAN mieli adresy IP z innej klasy. Będąc u klienta posiadającego IP z tej drugiej klasy pingowałem jego bramę (router). Nie mogłem pingować MT, bo był w innej klasie. I tak jak pisałem, gdy nie pobierałem danych z netu pingi do bramy były eleganckie. Jak zaczęła się transmisja, to wydłużaly się i wypadały. Przyczyną był fakt, że wcześniej mając podział łącza na Shaperze ICMP było priorytetowane - pingi były zawsze OK - teraz tak nie jest. Zmieniłem dla MT adres IP na drugą klasę i powtórzyłem operację u tych klientów, gdzie miałem problem. Wszystko się wyjaśniło :slight_smile:

Szkoda, że nikt nie chciał mi pomóc :frowning: