Stałe ramki

Witam, od razu uprzedzam że jestem zielony z html’a :stuck_out_tongue:

Zrobiłem grafike na bloga i teraz chcę żeby w okreslone miejsca na stronie wstawić ramki, ale tak żeby się nie rozszeżały przy większej ilości tekstu. Chcę poprostu tak zrobić aby ramka np: 100x100 nie powiększała swojej wysokości dopasowując się do takstu tylko żeby pojawiał się suwak i by można było przesówać tekst :slight_smile:

Dam przykładową stronę: http://www.emisariusz.blog.pl <- chcę aby tekst’y były umieszczone w jasnych polach, tj. Archiwum na górze, notka na środku i linki na dole. Ma ktoś pomysł jak to zrobić ? Zrobiłem i ustawiłem ramki, ale one dopasowują się do tekstu :confused:

wykorzystaj pływające ramki: kurs na stronie http://webmaster.helion.pl/kurshtml/float/float.htm

gotowiec:

Twoja przeglądarka nie obsługuje pływających ramek[/code]

wstawiasz tekst i inne elementy do warstwy DIV dodając następujący tag:

STYLE="height: 200px; width: 150px; overflow: auto;"

rss : nie mogę zastosować tutaj pływających ramek,

kamil_b17 : oto chodziło dzia :stuck_out_tongue:

jezeli robisz layouta na bloga, to tylko CSS, a zwlaszcza pozycjonowanie :wink: bo to najlatwiejsza i najszybsza metoda :slight_smile:

pozycjonowanie, czyli chodzi Ci o np. “position: absolute; left: 120px; top: 140px” ?? Czy dobrze zrozumiałem? Jeśli tak - to stanowczo tego odradzam !!

kamil_b17 , tak dokładnie o to mi chodzi, dlaczego tego odradzasz? i ewentualnie jak Twoim zdaniem powinno się to zastąpić

odradzam dlatego, że strona napisana w ten sposób będzie dobra tylko dla jednej rozdzielczości ekranu, dodatkowo takie pozycjonowanie jest cięższe od zwykłego stosowania tabel czy warstw div.

ps. można zrobić dzięki takiemu pozycjonowaniu dobrą stronkę dla wszystkich rozdzielczości, ale z wykorzystaniem JS by określić maksymalną szerokość i wysokość okna przeglądarki i wyliczyć pozycję danego elementu dla danego monitora - ale to trochę trzeba już znać się tym :wink: