Stan HDD - interpretacja wyników S.M.A.R.T

Bardzo proszę o pomoc w interpretacji wartości RAW

 

ye5ztdr3pcet.jpg

 

Dziękuję

Parametr C7 kosmiczne wartości - wymień przewód sygnałowy na nowy i jak będzie OK ma parametr nie zwiększać wartości 175323971.

 

Parametr C8 chyba jest wynikiem C7.

 

Reszta wygląda OK.

Dziękuję za szybką odpowiedź.

 

Rozumiem, że przewód wadliwy. A mógł się np. po prostu obluzować?

 

Pozdrawiam

Wtedy dysk przestałby być wykrywany.

Dziękuję

 

Jestem zielony w tych sprawach i dlatego tak dopytuję.

 

Pozdrawiam

P.S. Czuje się jak ostatni kretyn.

Jutro jadę kupić kabel i nie chcę wyjść na jeszcze większego głupka niż już się czuję. Rozumiem, że mam zakupić kabel SATA 600 (taki jest tryb transferu), czy ATA (interfejs), a może najlepiej oba?

 

Pozdrawiam

Dysk masz na złącze SATA,więc taki też kup kabel SATA.Nie ma sensu kupować ATA,gdyż nie masz go pod co podłączyć.

Dziękuję bardzo :slight_smile:

Autorze nic nie napisałeś czy są jakieś problemy w użytkowaniu. To że tak przedstawiają się wyniki smart, nie musi oznaczać że poszczególne parametry są w tak złym stanie jakby to wynikało z wyświetlania RAW poszczególnych parametrów. Wyniki RAW, nie pokrywają się z atrybutami tych parametrów i dlatego podszedł bym do tych wyników z rezerwą. Kluczowa jest informacja, czy są odczuwalne problemy a tego nie ujawniłeś. Profilaktycznie można wymienić ten kabel, czy będzie lepiej jak są jakieś problemy albo ogólnie da się zauważyć jakąś poprawę albo będzie to samo po wymianie kabla.