Standardowe aplikacje Metro nie włączają się

Od jakiegoś czasu mam taki problem, że przestały mi działać aplikacje z Metro UI, które są dostarczone razem z systemem.

Wszystkie te aplikacje po próbie uruchomienia wyświetlają pierwsze okienko (podczas którego się ładują), a po tym przenoszą z powrotem do menu.

Kafelki z tymi aplikacjami są odświeżane na bieżąco, np. mam informacje, że są dostępne aktualizacje w sklepie, ale nie mogę pobrać, bo sklep się nie włączy,

Inne aplikacje działają bez problemu.

Próbowałem robić to co w tym linku:

http://answers.microsoft.com/pl-pl/windows/forum/windows_other-desktop/nie-dzia%C5%82aj%C4%85-mi-aplikacje-po/b2fb75c6-55b1-41ad-aeba-c96ad5a41ecf?msgId=7a56a409-7c9e-48e3-90a8-de912acf8b5a&page=3

Ale reset ustawień nie działa, bo sklep się nie chce włączyć (pojawia się błąd ms-windows-store.purgecaches zdalne wywołanie nie powiodło się.

I nie przywracałem systemu, bo problem jest od dawna i pojawił się nagle.

Szukałem odpowiedzi, ale nic więcej nie znalazłem. Może ktoś wie o co chodzi?

PS. W dzienniku zdarzeń jest taki błąd:

Aktywacja aplikacji winstore_cw5n1h2txyewy!Windows.Store nie powiodła się. Błąd: Zdalne wywołanie procedury nie powiodło się… Więcej informacji można znaleźć w dzienniku Microsoft-Windows-TWinUI/Działa.

i informacja:

Pakiet błędów -893862534, typ 5

Nazwa zdarzenia: MoAppCrash

Odpowiedź: Niedostępny

Identyfikator pliku Cab: 0


Sygnatura problemu:

P1: winstore_1.0.0.0_neutral_neutral_cw5n1h2txyewy

P2: praid:Windows.Store

P3: 6.2.9200.16420

P4: 505a9152

P5: KERNELBASE.dll

P6: 6.2.9200.16451

P7: 50988aa6

P8: 00000004

P9: 000000000003811c

P10: 


Dołączone pliki: 

C:\Users\KacpeR\AppData\Local\Temp\WERD970.tmp.WERInternalMetadata.xml


Te pliki mogą być dostępne tutaj:

C:\Users\KacpeR\AppData\Local\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\AppCrash_winstore_1.0.0.0_6ddcf7da824ba41080f39c16ed58a381de8cc87_075cdd48


Symbol analizy: 

Ponowne sprawdzanie rozwiązania: 0

Identyfikator raportu: 4dddfcc8-131b-11e3-bf0c-a3f82eeea105

Stan raportu: 0

Skrócony pakiet: d9405b12769c672a4f1d564b336f2fc5

Hej! widzę że mamy ten sam problem, spróbuj przywrócić komputer do stanu w którym działał poprawnie, powinno to pomóc.

jeśli nie pomoże utwórz nowe konto użytkownika w systemie i zobacz czy tam działają aplikacje poprawnie.