Stare zdjęcie

Chciałbym zrobic z normalnego zdjęcia bardzo stare zdjęcie. Chodzi mi o to aby to zdjęcie było pożółkłe, pomarszczone i po bogach troche potargane od starości. Jakim darmowym programem to moge zrobic i jak?

np. GIMPEM ale jak to nie wiem bo nie jestem grafikiem :stuck_out_tongue:

GIMP - usuń kolory, potem pokoloruj całe zdjęcie na kolor pomarańczowo-żółty, ew. dodaj jakieś zniszczenia itp

Można też prościej używając gotowego skryptu.

W Gimpie w menu obrazka Scrip-FU -> Ozdobienia -> Stara fotografia

Można pokombinować z ustawieniami, tak aby uzyskać zadowalający efekt.

Zdjęcie przed obróbką

stara13nb.jpg

Zdjęcie po obróbce

stara6oh.jpg

Dodatkowo dodałem efekt Script-Fu - Ozdobienia - Plamy po kawie.

a jakis inny program niz GIMP??

zobacz --> http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=1&t=12

Praktycznie każdy program graficzny - jeśli nie będzie tam gotowego filtru, to receptę podał ci już rss

polecam FotoOffice Professional 3 wersja 30 dnoiwa masz 98 % szans ze ci sie uda juz nie raz udalo mi sie zrobic taki efekt tym programem

polecam PhotoFiltre tam masz aż 3 ustawienia dla starej fotografii, no ale Photoshop to jest jednak mistrz :smiley:

martooska ale cena to ok. 3000 tysiące ;]

Złączono Posta : 08.04.2006 (Sob) 10:28

oczywiście photoshopa

Ja także polecam Photoshopa :slight_smile: Bardzo dobry programik do tworzenia/obrabiania grafiki. Może trudny w obsłudze ale w internecie jest wiele tutków z których można się trochę nauczyć obsługi programu.

Programu nie używam za długo ale mogę go polecić i można w nim zrobic z kolorowego zdjęcia stare. Aby to zrobić wystarczy otworzyć zdjęcie które chce się zmienić, klikamy kombinację klawiszy CTRL+U następnie w oknie które się otworzy suwakiem Saturation ustawiamy -100 i wybieramy OK.

6upa4vurpoe8xwgd.jpg

otrzymamy taki efekt (posłużyłem się zdjęciem lanlin ) :mrgreen:

zdj281ciedodp3gx.jpg

Jeszcze jest pewnie jakaś opcja z kawą lub czymś podobnym ale niestety nie znam jej i nie powiem…