Start w karierze programisty

Witam.
Studiuje sobie informatykę, pierwszy 3 miesięczny staż mam za sobą. Nie ukrywam chciałbym w przyszłości dostać fajną pracę, ale totalnie nie wiem od czego zacząć portfolio i wbrew pozorom nie chodzi o kody (bo tych mam całkiem sporo i nawet nie najgorszych), tylko nie wiem gdzie jak itd. 
-Czy warto założyć swoją witrynę ? Taką wirtualną wizytówkę.
-Czy te kody wrzucać w paczkach zip tam, czy ogarnąć jakiegoś GITa (oprócz commitów których nauczyła mnie praca to jestem zielony)
-Czy jak przed pracą w IT, dorabiałem sobie np: na stacji paliw to mogę to napisać w CV czy raczej mają to w nosie

-Gdzie można się sprawdzić/popisać umiejętnościami 
-Co jeszcze warto zaprezentować

 

Z góry dziękuje i pozdrawiam :wink:

MrGalek 

1.  Wszystko zależy w jakim języku pracujesz, front czy back-end i czego szukasz.

-jako portfolio nadaje się git, dzięki temu pracodawca ma podgląd na jakość twojego kodu i twoich umiejętności i przy okazji pokazujesz, że choć trochę orientujesz się w gicie.

  • strona internetowa jest fajnym rozwiązaniem jeśli zajmujesz się tworzeniem stron internetowych , zwłaszcza frontendu, bo tu większości przypadków efekty jest co obejrzeć, poza kodem.  Dodatkowo umożliwia ci znalezienie cię w internecie, jeśli szukasz dodatkowych zleceń. Zanim się założy strone należny coś już mieć co można wstawić. 
  1. Uważam, że zdecydowanie git. Bardziej GitHub.  niż własny git, dla początkującego .

Podstawy i nie tylko https://git-scm.com/book/pl/v1/Pierwsze-kroki-Wprowadzenie-do-kontroli-wersji

  1. Nikogo to nie interesuję ze pracowałeś w stacji, jeśli ubiegasz się o prace jako programista, chyba, że ubiegasz się o prace w innej stacji.

  2. Nie rozumiem pytania. Ale może to ci się przyda

https://www.tutorialspoint.com/index.htm

https://www.codecademy.com/

-Kreatywność

-umiejętność samodzielnej pracy

  • umiejętność korzystania z dokumentacji

-Angielski