Stary PC jako serwer plików

Bry,

Mam starego PC, który nie nadaje się do codziennej pracy. Pozostało tylko przerobienie go na serwer plików.

Dane techniczne:

HP Compaq dc5100MT

Intel Pentium 4 HT 661 @ 3,6GHz

1GB RAM DDR2 800MHz

Intel Graphics Media Accelerator 900

WD Caviar SE 160GB SATA-II

Jako iż w tym temacie jestem laikiem mam kilka pytań.

1.Jaki system operacyjny wybrać?

2.Czy warto instalować jakieś środowisko graficzne?

  1. Na monitor miejsca raczej nie będzie, a że PC jest oddalony od mojego głównego miejsca pracy. Jak rozwiązać ten problem?

4.Czy router ma coś do rzeczy? Router to Livebox 2.0

  1. Da się zrobić tak, żeby miał dostęp do plików na HDD serwera z “dowolnego zakątka świata” :smiley:

 

  1. Debiana

  2. Jak masz zapas mocy (a trochę masz bo serwer plików to robota z którą radzą sobie celerony 600mhz ze 128mb ram) to LXDE, ale ogólnie nie warto.

  3. Serwer SSH (masz przy instalacji debiana z netinstala) - konsolowo, lub Serwer VNC albo RDP graficznie (potrzebne środowisko)

  4. Ma - musi działać :smiley:

  5. Dałoby się, ale jest z tym trochę zachodu przy neostradzie, i ja już w tym nie pomogę.

  1. Ubuntu Server

  2. Jest wbudowane Unity, można doinstalować inne.

  3. Tak jak WolfX.

  4. Tak, będzie działał.

  5. Będzie ciężko.

  1. Debian.

  2. Nie, wystarczy do zarządzania SSH ewentualnie zarządzanie przez web przykładowo Webmin.

  3. Czyt. pkt 2.

  4. Będzie działać.

  5. Przekierowanie portów + ddns.

Bry,

Z instalacją Debiana problemu nie było.

Partycje dobrze ułożone?

20150608_203601_jpg_300x300_q85.jpg

 

Jako iż jestem laikem - co dalej ??

Zdecyduj co chcesz tam mieć (ftp, samba czy może coś jeszcze innego) i skonfiguruj. Cokolwiek byś nie wybrał, opisów konfiguracji w sieci jest cała masa.

Co do podziału na partycje - nawet nie napisałeś jak są zamontowane, ale zastanawia mnie jedno: po kiego grzyba swap jest partycją bootowalną?