Jestem w trakcie wymiany sprzętu w swoim komputerze, na razie zakupiłem jedynie kartę i niedługo będę wymieniał resztę. Mam już odpowiednio mocny zasilacz więc podpiąłem kartę by sobie już na niej zacząć grać ale nie spodziewałem się tak dziwnych wyników. Tak wygląda obecnie mój zestaw
Intel i5 4670 3.40 Ghz z turbo
Płyta główna ASRock Fatal1ty H87 Performance
Pamięć 12 gb DDR3 1333 mhz
MSI Ventus x2 Geforce RTX 3070
Zasilacz SilentiumPC Vero L3 600W
Zdaję sobie sprawę, że procesor może strasznie ograniczać kartę ale czy rzeczywiście tak jak teraz opiszę? W COD Warzone fps na każdych ustawieniach, od very low po ultra high jest taki sam skacze od 48 fps do 100 fps. Sytuacja z FPS wygląda podobnie z innymi grami takimi jak Rise of Tomb Rider,
Red Dead Redemption 2. Nawet tak już dość stara gra jak Tomb Raider z nowej serii też potrafi mi spaść do 48 fps. Tak to właśnie wygląda jak się wkłada potwora do starocia? Mam zamiar wymienić procesor na i7 10700k oraz pamięć na razie na 16 gb ddr4 3200 mhz, z tego co zaobserwowałem wtedy powinienem mieć w Warzone ok. 140 stałych fps jak i w innych grach? Proszę o porady, średnio się znam i jestem ciekaw.
Jeżeli liczba klatek jest identyczna niezależnie od poziomu detali, to jest to wyraźny znak że procesor poważnie ogranicza wydajność w danym tytule.
Zwiększanie poziomu detali nie zawsze przekłada się tylko na większe obciążenie GPU, część opcji może obciążać również procesor, więc możesz zauważyć spadek wydajności wraz ze zwiększaniem poziomu detali, oczywiście sytuacja jest indywidualna dla każdej gry.
i5-4670 to procesor 4 rdzeniowy i 4 wątkowy, a to dziś bardzo mało, weź pod uwagę że w tle działa dość obciążający system operacyjny uruchamiający wiele usług w tle i pewnie dodatkowe oprogramowanie typu przeglądarka, klienty steam, ubisoft itp.
Tak mój cpu jest już dość słaby ale z takim tytułem jak Tomb Raider który w rekomendowanych wymaga sobie * CPU: Quad core CPU (AMD Phenom II x2 565/Intel Core i5-750) nie potrafiłby wyciągnąć na każdym punkcie i sytuacji na mapie stałych 60 fps? To dla mnie jest trochę dziwne. Może być to też spowodowane silnikiem gry, lecz Rise of Tomb Raider podobnie to wygląda. Ogólnie gram w 1080 p, staram się wszystko wyłączać z poziomu pulpitu oprócz gry i klienta.
Otwórz sobie panel sterowania nvidia, zarządzanie ustawieniami 3D, później znajdź wybraną grę i zaznacz preferuj maksymalną wydajność w ustawieniach trybu zarządzania energią.
W przypadku niektórych starszych gier karta może zmniejszać taktowanie co czasami przekłada się na spadki wydajności.
W Warzone sięga do 100 procent jak i w RDR2 ale w reszcie to już tak po 70/60% mimo to spadek fps jest. Np. W Assasin Creed Origins, w bardziej pustych miejscach jest stałe 60 fps a w zaludnionych z wieloma rzeczami spada do 30 fps a procesor nie jest obciążany. Jak kolega wyżej napisał, ram też może robić swoje.
Obecnie dysk ma duży wpływ na średni FPS, a szczególnie lagi w tzw. grach typu open world. Rok, czy dwa temu grałem na Steam w darmowe Conan Exiles, na hdd przy przejściu do nowej lokalizacji/biomu łapałeś klatkowanie w czasie rzeczywistym. Na SSD problemu nie było. Jak gra ma otwarty świat i waży ponad 100GB, to 100% obciążenie , starego HDD, może powodować lagi.