Sterownik karty sieciowej i uruchomienie partycji NTFS

Zainstalowałem FEDORA 8 i w nim nie mam możliwości przeglądania plików na partycjach sformatowanych pod NTFS, tzn. nie mogę wogóle uruchomić tych dysków wyskakuje mi jakiś błąd “TODO: have to rethink eytra options” , nie wiem czy dobrze napisałem, ale miej więcej taki błąd mi wyskakuje co to może być jak to naprawić.

i szukam sterownika do karty sieciowej “802.11g Wireless LAN PCI” pod linuxa (dzięki tej karcie łaczę się z internetem bezprzewodowo

“802.11g Wireless LAN PCI” Nic za bardzo nie mówi…

Pokaż wynik polecenia lspci i dopiero wtedy możemy rozmawiać o karcie.

Co do NTFS - poszukaj w na tym forum/na forum fedory/w internecie o ntfs-3g.

Ja jestem początkujący użytkownikiem linuxa a co do steronika to tą nazwe spisałem z windowsa xp

dzięki tej karcie łącze się z internetem a może wystarczy tylko skonfigurować adres IP.

na instrukcji obsługi jest nazwa “Asmax PCI-411g 54Mbps Wireless Network PCI Adapter”

ściągnołem ntfs-3g nazwa pliku jaki ściągnołem to" ntfs-config_1.0-RC1-1_all.deb " niby go rozpakowałem i pojawiły mi się trzy pliki lub katalogi jak go zainstalować

proszę o pomoc tyle ża ja jestem początkującym użytkownikiem linuksa i nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić

Paczki deb przeznaczone są dla Debiana i jemu pochodnych. Twój system zaś obsługuje paczki rpm. Proponuję zmienić distro na mniej problematyczne dla początkującego - Ubuntu. Tam od razu masz włączoną obsługę partycji NTFS.

a teraz ściągnołem ntfs-3g-1.1030-1.fc8.i386.rpm ale tym razem włącza się instalator ale wyskakuje błąd że nie wybrano pakietów do instalacji

w konsoli:

su -

yum install ntfs-3g

Następnie pokaż nam:

cat /etc/fstab

fdisk -l

po wpisaniu

su -

yum install ntfs-3g

wyświetlił

[Errno 4] IOError: 

Error: Cannot retrieve repository metadata (repomd.xml) for repository: fedora. Please verify its path and try again

po wpisaniu cat /etc/fstab

LABEL=/ / ext3 defaults 1 1

tmpfs /dev/shm tmpfs defaults 0 0