Sterowniki dla Prestigio PR34HUMP Podkładka&USB Hub

Cześć,

Nie wiecie, skąd mogę pobrać sterowniki dla Prestigio PR34HUMP Podkładka&USB Hub? Na stronie Prestigio jest napisane “No drivers or documentation for this product.”, a w Google nic nie mogłem znaleźć. Pomoże ktoś?

Hej,

Prosta kwestia - podkładka jako urządzenie zasilane z portu oraz Hub nie wymagają oddzielnych sterowników - wystarczają te, obecne w systemie operacyjnym.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Tak jak kolega, HUB jest tylko koncentratorem dla portów, nie potrzebuje sterowników i z resztą producent nawet ich nie udostępnia.

Wyskakuje mi ciągle powiadomienie, że “Urządzenie USB uległo awarii”, i po podłączeniu do niego czegokolwiek, po prostu nie działa.

Sprawdź może na innym komputerze, albo choć innym porcie czy jest tak samo.

Hej,

Najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie kabla USB. Dlatego najlepiej spróbuj podstawkę chłodzącą podłączyć innym kablem. Drugim źródłem problemu może być uszkodzenie samej podstawki - czy w ogóle wentylator się w niej kręci? Jeśli tak, spróbuj faktycznie podłączyć do innego z portów USB i sprawdzić, czy pojawi się ten sam komunikat.

:arrow: Problem dotyczy tylko tego urządzenia? Podłączane pendrive’y, myszki czy inne urządzenia USB działają poprawnie?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Podkładka nie jest chłodząca, to po prostu hub USB ze zwykłą podkładką. Sprawa wygląda tak, że stawiałem system (Vista) od nowa i przed formatem działało, a teraz nie. Podkładka, jak i wszystko inne (myszka, klawiatura, kamerka itd.) nie było nawet odłączane i wszystko działa, prócz podkładki. Dodam, że w Bezpiecznym usuwaniu sprzętu znajduje się ta podkładka (Urządzenie pamięci masowej USB - Dyski (H:, I:, J:, K:, L:,), ale nie ma reakcji gdy coś do niej podłączę.

Hej,

Faktycznie. Teraz sprawdziłem - to podkładka pod mysz z hubem USB.

Wszystko wskazuje na to, że albo przewód, albo sam hub jest uszkodzony. Urządzenie typu hub USB w ogóle nie powinno być wykrywane w sposób, o którym piszesz - tam może być widoczny czytnik kart pamięci, ale nie hub USB. Dlatego jeśli masz możliwość, spróbuj podłączyć podkładkę najpierw do innego z portów, a później do innego komputera. Czy będzie widoczna jakakolwiek poprawa?

Dodatkowo możesz spróbować wymusić ponowną instalację sterownika. Wchodzisz do menadżera urządzeń, w gałęzi Uniwersalnej magistrali szeregowej znajdujesz podstawkę (jej nazwa może być naprawdę różna, na przykład rodzajowy koncentrator USB), zaznaczasz urządzenie i klikasz z menu polecenie Odinstaluj. Następnie odłączasz podstawkę od portu USB, restartujesz system i dopiero po ponownym uruchomieniu podłączasz ponownie do portu USB.

Pozdrawiam,

Dimatheus