Straszne opóźnienie spowodane LiveBoxem?

Czesc, moja dziewczyna ma taki problem : Ma podłączonego LiveBox’a od Orange (bodajże 2.0) . Kiedyś internet działał fajnie, około 40ms opóźnienia (bazując na typowej grze LoL’a , żeby nie było) . Zdarzały się tam czasem jakieś większe lagi do 300ms (spowodowane na pewno przez jej dostawce internetu) lecz nie trwało dłużej niż 3 sekundy. Dzisiaj to już w ogóle tragedia, telewizor  który podłączony jest także do LB czasami wyświetla pixele, da się przeżyc, ale to co na laptopie się wyprawia to już żenada. Nie chce zganiac całkowicie na tą neostrade, bo może dacie jakieś wskazówki że przeczyną może jest zła konfiguracja na kompie . Póki co dodałem do livebox’a do loginu końcówkę /ipv6 , dzwoniłem do techników którzy byli 6 razy w przeciągu pół roku (jeden mówi że sciana za gruba…pojebany, drugi że to wtyczka, jeszcze bardziej pojebany, bo zmieniana była lokacja nowego liveboxa a co za tym idzie mały remoncik i prucie ścian z kablami). 2 dni temu był koleś który grzebał coś przy ulicy, i gdyby nie patrzeć to udało mu się zbić ping o całe 5ms , ponieważ od pół roku ping jest stały 80 albo 81 i rzadko kiedy się zmieniał, nawet przy lagu…co dla mnie jest dziwne. Aktualnie nie ma szans żeby pograć w jakieś gry sieciowe, a żeby coś oglądnac trzeba mieć szczęście. Zrobiłem test ipv6 na stronie i o to rezultaty (17/20)

 

 

Jeśli jest taka osoba która jest zainteresowana pomocą bym był wdzięczny, możliwe udostępnienie dostępu przez  TeamView’a 

 

@edit laptop na pewno nie jest zainfekowany żadnym adware czy innymi śmieciami, w moim domu na moim internecie działa tak jak powinien

Usuń dopisek /ipv6 z loginu i pokaż speedtesta z speedtest.net. Potem napisz jaka ma być szybkość neo, bo nie wspomniałeś i pokaż statystyki ADSL z liveboxa.

/ipv6 dopisane było do lepszego funkcjonowania lapka , po tym jak się trochę wieszał a dopisanie polepszyło jakość.

 

http://www.speedtest.net/my-result/4676986555

 

Jeśli chodzi Ci o ADSL to nie mam pojęcia co to (sorki, ta dziedzina to dla mnie czarna magia) . No chyba że znalazłem zakładke DSL i o nią Ci chodziło to tak :

SNR na niskim poziomie i pełno błędów na linii. Zgłaszaj usterkę do orange jeśli wcześniej wszystko było okej. Może rozwiązanie to downgrade na opcje 40Mb (nie piszesz ale pewno jest wykupione 80Mb). U siebie możesz sprawdzić tylko stan okablowania czy nie ma jakichś uszkodzeń.

Tak, masz racje, jest do 80mb/s . I pomyliłem się co do tego /ipv6, tego dopisku miało nie być , przez co go nie usuwałem bo myślałem że tak ma być, teraz po usunięciu 65ms (w grze, stabilnie, i bez “skoków”) Jeśli chodzi o zgłaszanie to tak jak mówiłem, 6 razy zgłaszane, i 6 razy mówią że LB do wymiany. Jeśli chodzi Ci o te błędy na linii to dasz radę opisac coś więcej ? Są to błędy z LiveBox’a do kompa czy z tam od nich po kablach do LiveBox’a , w moim rozumieniu ?

 

http://www.speedtest.net/my-result/4677085874

Wynik po usunięciu i resecie.

Błędy są na linii, a czym spowodowane i gdzie dokładnie to już zadanie dla orange. Livebox dostaje już sygnał z błędami więc u siebie na komputerze nic nie zdziałasz. Usterke zglaszaj do skutku, ale czy wymiana liveboxa jest rozwiązaniem to wątpię. Najprędzej zacząłbym na ich miejscu od zmniejszenia synchro - do 30-40Mb i obserwacja czy parametry i stabilność sie poprawiły.

Jakość linii (błędy)

2.8

Liczba sekund z błędami (ES) w trakcie pobierania (od momentu ostatniej synchronizacji)

13

2.9

Sekundy z poważnymi błędami (SES) w trakcie pobierania (od momentu ostatniej synchronizacji

 

taki rezultat po równej godzinie włączonego LiveBox’a 13 sekund w ciągu godziny nie wydaję się zbyt dużo, czy się mylę?

 

Po odpowiedzi kolegi uznaję temat gotowy do zamknięcia . Dziękuje za pomoc udzieloną od kolegi z góry.

Prawidłowo nie powinno być wcale. Każdy błąd oznacza z reguły retransmisje a to spowalnia transfer/zwiększa opóźnienie. Na pewno gdybyś korzystał z pełną intensywnością z internetu błędów byłoby więcej. Z sytuacją, że livebox podawał ok. 20 błędów na dzień jeszcze się spotkałem i łącze zdawało się pracować typowo, 13 na godzine już wydaje mi się troche dużo.

13 na godzinę to nic przy tym jak obliczyłem że przed restartem 48000 błedów na 44godziny pracy livebox’a dał rezultat 13.5h z 44h pracy. Woow. 

Jeśliby się pingów czepiać to można zrobić test wpinając się bezpośrednio w livebox kablem i po prostu robiąc test ping do brzegowego routera Orange (ostatni router dostawcy przed wyjściem na świat). Jeśli grasz w gry sieciowe typu LOL tam nikt nie zapewni stabilności działania usługi na 100%