Streamowanie

Cześć chciałbym streamować gry potrzebuje odpowiedzi jaki bitrate ustawić w obs’e jeśli mój upload wynosi +/- 29 Mb/s CZYTAJ DO KOŃCA
A download - 500Mb/s
oczekuję odpowiedzi od osoby która dobrze się na tym zna. także jeśli wiesz (chyba) to lepiej nie odpowiadaj
komputer mam dobry w sensie karta graficzna: Geforce GTX 1060 3GB Procek:Intel Core i5 9400 f RAM:8Gb
chodzi mi o powiedzenie jaki bitrate itp.
Dziękuje za odpowiedź :slight_smile: * #### utworzono

https://www.chow-bryant.com/services/social-media-marketing/live-streaming/live-streaming-calculator/ - zerknij :slight_smile: Ten kalkulator powinien odpowiedzieć na Twoje pytanie :slight_smile:

Pamiętaj, że w transmisji jest wszystko ważne - rozdzielczość i liczba klatek również :slight_smile:

Muszę cię rozczarować ale to nie jest dobry komputer do streamowiania w FHD.
Jak chcesz się mniej więcej zorientować jaką maszynę potrzebujesz wejdź sobie na twicha, wybierz jakiegoś popularnego polskiego streamera i obejrzyj jego profil. Często na profilach streamerzy umieszczają konfigurację swoich zestawów z których streamują.

Dobry komputer? Chyba w roku 2010.

Nie popadaj w skrajność i5 9400f miał premierę 2019 roku i jest wciąż produkowany. To w miarę dobry komputer ale nie do streamowania akurat.

A niby dlaczego nie?
GTX 1060 ma NVENC, więc najbardziej zasobożerna operacja enkodowania strumienia nie musi być wykonywana po stronie CPU, a sprzętowego enkodera w GPU. Obciążenie CPU jest wtedy niewielkie.

Jeśli chcesz streamować w 1080p/60fps to ustaw 6000 Kbps.

Sama karta jest OK ale ma mało VRAM (tylko 3GB). Trzeba pamiętać, że karta będzie musiała streamować (w dobrym guście jest stream o parametrach FHD 60fps)a do tego musi jeszcze obsługiwać grę, która ma być stremowana. Jej 3GB VRAM bardzo szybko się zapcha robiąc te dwie rzeczy jednocześnie. To samo dotyczy RAM. 8GB RAM to też mało. Pamiętaj że ta pamięć również musi obsłużyć apke do streamowania jak i samą grę. Dlatego minimalny komputer do porządnego stremowania jaki bym widział przy tym procesorze to 1060 6GB VRAM i 16GB RAM.

Enkodowanie zajmie nie więcej jak 100-200 MB VRAMu, więc sam proces nadawania jest względnie oszczędny.
To, że nowsze gry nie będą działały najlepiej na tej karcie to już osobna kwestia…

Bitrate zwykle ustawia sie od 3 tysi do 6 tysi tylko pamiętaj że jak ktoś ma słabe łącze(oglądający) to może mieć problem z odtworzeniem treści na wysokim bitrate streamera

To info ci sie przyda ja ogólnie stremuje na 1080p na 3.5-4k

@undefinedman
on ma i5 9400 6 rdzeniowego i w zupełności wystarczy do stremowania
ludzie na starym kultowym procku i5 2500 stremowali(proc z przed 9 lat) a on ma nową i5 z przed roku jeszcze mocniejszą ale wciskasz mu kit że nie da rade.
Jedynie czy gra którą gra nie będzie zużywac całej mocy procka i zostanie coś na stream ale nie powiedział co więc nie jestem Maciejem wróżbitą…

Oczywiście, że duża w tym kwestia co zamierza streamować. Jak pasjansa, sapera czy Herosy to oczywiście może to pewnie robić nawet na i3 pierwszej generacji. Ale jak coś poważniejszego co naprawdę będzie ktoś chciał inny oglądać i mieć do tego jakąś większą publikę to takiego Cyberpunka to raczej nie postreamuje na tej maszynie.

Chyba tylko Twitch bez partnerstwa wpuszcza stream 1:1 jak dostaje i wtedy trzeba się martwić.
YouTube czy FB dla każdej transmisji generują strumień w wielu rozdzielczościach, więc powinno się ustawić max. zalecany dla tych platform bitrate (pod warunkiem, że masz odpowiedni upload) dla uzyskania najlepszej jakości.

A ta tabelka to chyba dla roku 2012…
Przede wszystkim strumieniowanie 480p w 2020 r… litości.
Poza tym tak jak wspominałem w poprzednich postach dzisiaj nie ma sensu kodować na CPU jeśli masz jeden komputer. Po co obciążać proc, jak można odciążyć to na GPU?

Oczywiście że tak to kwestia ustawień i obciążenia komputera, chciałem tylko obalić mity tamtych osób powyżej co opowiadają bzdury.

Z tym bitrate to tak nie dokończa jednak trzeba mieć ustawiony.

Odpowiedzi w tym wątku sugerują tylko, że kodowanie na GPU Nvidii daje gorszą jakość niż preset >veryfast w bibliotece x264, czyli na CPU.
Jest to prawda, ale w tym wypadku nie ma znaczenia, bo to CPU i tak nie ogarnie wyższego presetu i gry jednocześnie.
Tak więc jakość będzie porównywalna, a obciążenie CPU znacznie mniejsze, gdy pracą zajmie się GPU.

Myśle że jak będzie grał bardziej wymagające gry to grafika będzie mieć trudniej pod obciążeniem
directx nawet teraz nie potrafi dobrze wykorzystać mocy procesora liczą sie pojedyncze pierwsze 4 rdzenie dlatego uważam że łatwiej w takim wypadku będzie wygospodarować moc z cpu niż z grafiki bo gry i tak w 80% jadą z mocy obliczeniowej grafiki.

Jedynie tutaj vulkan ratuje sytuacje… który potrafi wyciągnąć niemal pełny potencjał z wielowątkowości procka i wtedy amd na takim silniku w końcu jest lepszy w FPS na grach niż intel któy po mimo chorych cen i kastracji robi mocne rdzenie w procesorach i dzięki temu wygrywa z amd o pare śmiesznych procent przy tym procesor jest zwykle 20-40% mocniej obciążony względem amd :smiley:

Kodowaniem i dekodowaniem video zajmuje się dyskretny układ zaszyty w GPU - współdzielona jest jedynie pamięć vRAM (pomijając TDP), tak więc nie powinno to kolidować z renderowaniem gry tak bardzo jak mogłoby CPU :slight_smile:

Proponuję sprawdzić w praktyce, bo warto.

Głupoty pleciesz. do FHD - GTX 1060 i procek 6 rdzeniowy spokojnie dadzą radę. Kwestia jeszcze jakiego ma neta.

Ale wziąłeś pod uwagę, że GPU autora wątku ma 3GB VRAM?

Widziałem. I nadal uważam, że to nie jest karta do streamowania. Z jakich powodów opisałem to wyżej a @gom1 też ci o tym wspomniał. 3GB VRAM to nawet już do nowych gier by sobie w singlu pograć to za mało a co dopiero by je jeszcze streamować.