Cześć, nie mogę z żadnej przeglądarki wejść na githuba. Wyłączałem antywirusa, nie działa. Jeśli ktoś wie o co chodzi będę wdzięczny.
Nie udało się połączyć z serwerem pod adresem „github.com”.
Jeśli adres jest prawidłowy, można jeszcze spróbować:
otworzyć stronę później
sprawdzić połączenie z Internetem
jeśli ten komputer jest chroniony przez zaporę sieciową, sprawdzić, czy Firefox jest uprawniony do łączenia się z siecią.
Jak mawia klasyk “dziwne u mnie działa” (żart, takie luźne skojarzenie, bo u mnie też działa), a tak na serio, jakie masz poustawiane DNSy na routerze i jeśli zmieniałeś to na komputerze (czy nie korzystasz z np. Comodo DNS lub innych tego typu usług)? Kolejną rzeczą jest proxy, czy je ustawiałeś lub zaznaczałeś, że komputer ma z niego korzystać?
Ok, w windowsie masz ok, a w ruterze? I może jeszcze takie głupie pytania, od których w sumie powinienem. Ale od kiedy problem się zaczął i co się zmieniło, np. instalacja oprogramowania, zmiana konfiguracji, aktualizacje itd., oraz jaki system?
Windows 7 świeżo zainstalowany. Właściwie to problem musi być w routerze albo gdzieś indziej na zewnątrz, bo był zawsze odkąd pamiętam. Na routerze jest to gdzieś napisane? Nie jestem administratorem i głębiej nic nie mogę zobaczyć.
Masz własny ruter, czy ktoś po prostu przyszedł (od dostawcy internetu) podłączył kabel i poszedł w siną dal? Jeśli to drugie to napisz do tych ludzi, którzy udostępniają ci internet miłego maila, z opisem problemu (ewentualnie infolinia).
Jeśli to pierwsze to tak jest to napisane, zasadniczo będziesz musiał się zalogować przez dowolną przeglądarkę, zapewne na adres
192.168.1.1 lub 192.168.0.1
Możesz też wejść w “mój komputer” jeśli nic nie pozmieniałeś to po lewej będziesz miał listę “lokalizacji” , np. ulubione, biblioteki, mój komputer itd., aż do “sieć”, do której wchodzisz, i tam w “infrastruktura sieci” będzie twój router opisany (bezpośrednio pod tym napisem) ale o tym za chwileczkę, bo jeszcze będziesz musiał podać model (na spodzie rutera).
Jeśli nic nie możesz zrobić (zero możliwości zalogowania się na ruterze) to myślę, że jedyne co możesz zrobić, to napisać, do dostawcy tego maila lub poprosić kogoś kto instalował ten ruter o pomoc. Ja na ten moment widzę takie możliwości:
Błędna, konfiguracja routera lub ktoś naprawdę się “napracował” i np. pododawał strony do zablokowanych. W sumie możesz też sprawdzić na innych urządzeniach czy działa ta strona, jeśli by działała, to by wskazywało na router bezpośrednio i to, że ktoś przy nim majstrował.
Oczywiście jest możliwość zresetowania rutera, ale utraci całą konfiguracje i mogą być jakieś problemy z siecią lub dostępem do internetu (jeśli masz antyczne łączne, przy czym to raczej na liniach TPSA i dostawcach opartych o jego łącza, np. netia) oraz “administrator” na bank się dowie, bo nie jest możliwe ukrycie tego, chociażby zmienią się dane do logowania. domyślne to admin (różne kombinacje mogą być, w przypadku tym przypadku to login i hasło zapewnie będą “admin” i “admin”).
Blokada na serwerze DNS, z którego korzysta ruter, chodzi mi o usługę typu Comodo DNS, więc Twój komputer siłą rzeczy korzysta z tego DNSa, bo korzysta z dnsa, który rozdaje ruter, będący pośrednikiem.
Problem z z dostawcą internetu, co jest w sumie nawet bardzo możliwe i w tym przypadku chyba najłatwiej od tej strony “przyatakować”, więc będzie trzeba złapać słuchawkę w dłoń i zadzwonić pod pomoc techniczną, zapewnie będą żądali numeru klienta, który jest na umowie (może być, choć nie musi na fakturze) lub peselu osoby na którą jest internet.