Strona informacyjna: jaki edytor, jaki język wybrać?

Witam,

Jestem kompletnie zielony jeżeli chodzi o www. Dotychczas pisałem praktycznie tylko w c/c++.

Potrzebuję stworzyć dosyć prostą stronę informacyjną, która będzie zawierała opis, kilka zdjęć, tabelę, wypunktowania. Takich podstron ma być około 12-15. Każda ma mieć taką samą strukturę oraz wygląd, tylko będzie zawierać różne dane.

Teraz mam pytanie, jaki darmowy edytor najlepiej wybrać, czy lepiej pisać bezpośrednio kod, czy może użyć jakiegoś edytora graficznego. W związku z tym, że podstrony będą identyczne pod względem budowy, chyba najlepiej by było każdą podstronę tworzyć dynamicznie, a dane pobierać z jakiejś bazy albo pliku? Nie zależy mi na żadnych fajerwerkach ani super grafice, liczy się praktycznie tylko funkcjonalność i zgodność z najpopularniejszymi przeglądarkami.

Miejsce na serwerze już mam. Wersja PHP 5.3.1, MySQL 5.

Mam niewiele czasu, więc najchętniej skorzystałbym z jakiegoś szablonu.

Co byście mi poradzili, jak najprościej zbudować taką stronę, w czym pisać? Jak wygląda później dodawanie kolejnych podstron? Czy trzymać dane w bazie, czy w zwykłych plikach (może JSON?) na serwerze? Jak wygląda sytuacja z umieszczaniem zdjęć?

Skoro jesteś zielony w tym temacie, to chyba nie ma sensu doradzać byś budował od podstaw.

Tu jednak potrzebna jest znajomość przynajmniej podstaw php, mysql, js, nie wspominając o css i (x)html.

Lepiej skorzystaj z jakiegoś cms’a, np. wordpress, czy joomla

Zacznij od CMS Joomla.

Potem jak będziesz chciał zajmować się tworzeniem stron to naucz się dobrze HTML i CSS - za dużo już jest w necie stron robionych byle jak przez nieuków i amatorów.

Co do programu to na początek polecam darmową wersję PHP Designer 2007.

Jak opanujesz HTML i CSS to następne w kolejności jest JS - zając te języki możesz robić całkiem dobre strony.

To są podstawy, jak je opanujesz to możesz się zająć SQL (mysql) i PHP.