Strona w Joomla 1.5 na serwerze z portalem w htmlu

Nie znam się na webmasteringu, jestem w tym zielony.

Stworzyłem pewną stronę w Joomla 1.5 i chciałbym ją postawić na serwerze szkolnym, ale witryna szkoły jest napisana w htmlu. Proszę się nie martwić o mój dostęp do serwera, to jest akurat załatwione. Interesuje mnie czy jest możliwa taka sytuacja, że na serwerze jest i joomla i html -> jeśli tak, to jak to można uzyskać? (prosiłbym raczej o bardzo dokładne wskazówki) Jeśli nie jest to możliwe, to może wiecie, czy jest możliwość wyciągnięcia mojej joomlowej strony do .html ? Szukałem tego, ale nie znalazłem…

Pozdrawiam,

Daniel

W joomla kluczową rolę odgrywa baza danych. Żeby strona chodziła musisz na serwerze utworzyć bazę danych, w której będą wszystkie elementy jak moduły, komponenty itd.

Strona nie ma tu nic do rzeczy. Ważne żeby serwer obsługiwał php, mysql itd

Nie, joomla opiera się głównie na php plus html itd.

Ok, czyli muszę mieć bazę danych. Korzystam z XAMPP’a, więc klikam tam w MySql i włącza mi się strona phpMyAdmin. Stamtąd mogę sobie eksportować bazę danych, ale teraz pytanie co mam pozaznaczać, żeby widział to serwer szkolny? Bo mam dziwne wrażenie, że eksportując do .sql, nic mi to nie da… Proszę o bardziej konkretne wskazówki, naprawdę jestem zielony, ale staram się za każdym razem wyciągać z odpowiedzi jak najwięcej… Dopiero się uczę.

Skoro jesteś zielony to napiszę w ten sposób

Wszystko co robisz zapisywane jest w bazie danych, czyli szablony, moduły czy treść jaką masz na stronie. Masz już stronę gotową, więc trzeba ją teraz wyeksportować na normalny serwer. Ja robię to w ten sposób, zawsze działa.

Serwer, na którym ma być Joomla, musi mieć obsługę PHP i obsługiwać bazę danych. Najlepiej jeżeli to będzie MySQL.