Studia - Informatyka

Witam. Rozważam możliwość pójścia na studia w kierunku Informatyka (konkretnie Politechnika Gdańska). W związku z tym mam pytanie do osób, które studiowały ten kierunek: Czy trzeba mieć solidne podstawy, żeby na studiach się utrzymać, poradzić sobie z programem? Jeżeli mam tylko szczątkową wiedzę z informatyki (podstawy html) i jestem po szkole, w której była jedynie Technologia Informacyjna i to przez rok, to jest szansa że dam sobie radę?

Informatyke to będziesz miał od podstaw, bardziej bym się przejmował matematyką, bo jak tu masz braki to mogą być problemy.

Witam,

skończyłem informatykę i obecnie pracuję w zawodzie.

Co do studiów to pierwsze 2 lata będą chcieli “zajechać” Cie matematykę, a potem programowaniem wiec jezeli masz z tym problemy to zastanów sie dobrze. Jeżeli chodzi o podstawy przed studiami to … dużo pasji do tego co chcesz robić. Bez tego nigdy nie będzie sie IT dobrm i lepiej sobie odpuścić. Jeżeli ktoś chce isc na informatykę bo nie ma innego pomysłu lub “bo inni idą” to niech da sobie spokój, nie znam nikogo kto z takim podejściem poszedł na te studia i pracuje w zawodzie (z dobrym skutkiem).

Sama praca - nie jest co coś czego nauczysz sie na studiach raz na zawsze. Studia to tylko papier i 10-20% wiedzy, reszta to własna dociekliwość, czytanie, próbowanie. Nauka prawdziwej informatyki zaczyna się po studiach w pracy. Oczywiście mówimy o informatykach a nie ludziach, który składają komputery i instalują windowsa. “Składaczy” komputerów jest dużo więc i zarobki są bardzo marne.

Musisz się też określić jakim specjalista chcesz być ponieważ nie możesz umieć wszystkiego. Więc albo bazy danych, programowanie, sieci komputerowe albo administracja i wdrożenia, SAP, systemy backupu itd.