Studia - kierunek: "Inżynieria oprogramowania" - parę pytań

Witam, nadszedł czas na wybór uczelni. Jedyne co wiem, to to, że będzie to coś związanego z informatyką. Chciałbym, aby było to programowanie i wszystkie aspekty z nim związane, mimo, że to najtrudniejszy (bądź jeden z trudniejszych) kierunek.

Wiele można w sieci wyczytać o całym w/w zagadnieniu, wile również o wymaganiach, ale chciałbym aby odpowiedziały doświadczone i obeznane w temacie osoby, które same przeszły przez proceder kształcenia w tym kierunku :slight_smile:

Moje podstawowe pytanie: Jak ma się matematyka, której uczyłem się od podstawówki przez gimnazjum, aż do końca liceum do kierunku “Inżynieria oprogramowania/programowanie”? Czy matematyka ma wiele wspólnego z tym kierunkiem?

Ja jestem na drugim roku Informatyki, mam zamiar wybrać specjalność “Inżynierii oprogramowania” , co do matematyki, to nie jest najgorzej, co prawda trzeba co nieco wiedzieć ale da się przetrwać i naprawdę nie jest strasznie jak mogło by się wydawać, jest nieco nowych rzeczy których nie było ( przynajmniej w moim przypadku w liceum) ale nie jest tego dużo,poza tym przedmioty “bardziej matematyczne” są na I roku (i trochę w trzecim semestrze) potem już jest jej zdecydowanie mniej.

Hmm , też jestem na drugim roku studiów o specjalności IO.Jakby sie mogło wydawać ze jest to ściśle związane z programowaniem i zagadnieniami z tymi związanymi to akurat tak nie jest. Inżynieria Oprogramowania ma na celu projektowanie oprogramowania.Diagramy , UML , Zapotrzebowania etc itp jest to jakby myśl przewodnia tego kierunku , Programowania jest wiele ale kierunek ten jest nastawiony na projektowanie;)Przynajmniej jest tak na mojej uczelni.