Stwierdzenie czy moj dysk to hdd czy ssd

(Vr1212) #1

Witam
Mam taki maly problem... Kupilem okolo miesiac temu laptopa, jest to najprawdopodobniej sklepowy skladak, mial byc dysk SSD. W menedzerze urzadzen, pod "stacje dyskow" mam tylko GOODRAM. Zadnego glebszego opisu. Bylbym wdzieczny, gdyby ktos pomogl mi rozwiazac ta zagadke.

Z gory dziekuje

(JNJN) #2

Wygląda na SSD.

Najnowszy program HD Tune Pro i Ci wszystko pokaże.

(Vr1212) #3

Nie podoba mi się tylko jedna rzecz… Pobieranie plików - ten sam plik, to samo źródło, w tym samym czasie, w tym samym miejscu, ta sama sieć… U mnie 2mb/s a u kumpla majacego podobne parametry 6-7mb/s

No ale wracając, mam już ten program. Powiesz mi jak mam w nim sprawdzić czy jest to SSD?

Tak wyglada ten test jesli to ma jakies znaczenie. Jestem kompletnie zielony w tym temacie, wiec moje pytania moga wydac sie dziwne :wink:

1.PNG

(bachus) #4

To SSD. Pokaż jeszcze co pokazuje CrystalDiskInfo

http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html

(rolkass) #5

Po szybkości transferu widać, że to nie może być HDD

(Vr1212) #6

Ok, już widzę, że to SSD.

Tak więc ta prędkość pobierania będzie uwarunkowana raczej innymi czynnikami takimi jak np. karta sieciowa, tak?

222.PNG

(MrBeckham666) #7

No z tego co mi wiadomo GOODRAM raczej dysków HDD o pojemnosci 240 GB nigdy nie posiadał :slight_smile:

Jak coś ci sie wolno pobiera powodów może być sporo np router może być słaby i nie wyrabiać lub np inne sieci ktore działają na tych samych kanałach moga zakłócać. Lub po prostu serwer nie wyrabia jak np w takim speedtest masz wiekszy transfer.

(bachus) #8

Szybkość internetu jest zależny od połączenia… z internetem. Jaki masz internet, kto jest dostawcą, jakie masz urządzenie, jak się łączysz do tego urządzenia (wifi?).

(Vr1212) #9

60mb/s, upc, wifi