Stwierdzenie czy moj dysk to hdd czy ssd

Witam
Mam taki maly problem… Kupilem okolo miesiac temu laptopa, jest to najprawdopodobniej sklepowy skladak, mial byc dysk SSD. W menedzerze urzadzen, pod “stacje dyskow” mam tylko GOODRAM. Zadnego glebszego opisu. Bylbym wdzieczny, gdyby ktos pomogl mi rozwiazac ta zagadke.

Z gory dziekuje

Wygląda na SSD.

 

Najnowszy program HD Tune Pro i Ci wszystko pokaże.

Nie podoba mi się tylko jedna rzecz… Pobieranie plików - ten sam plik, to samo źródło, w tym samym czasie, w tym samym miejscu, ta sama sieć… U mnie 2mb/s a u kumpla majacego podobne parametry 6-7mb/s

 

No ale wracając, mam już ten program. Powiesz mi jak mam w nim sprawdzić czy jest to SSD?

Tak wyglada ten test jesli to ma jakies znaczenie. Jestem kompletnie zielony w tym temacie, wiec moje pytania moga wydac sie dziwne :wink:

1.PNG

To SSD. Pokaż jeszcze co pokazuje CrystalDiskInfo

http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html

Po szybkości transferu widać, że to nie może być HDD

Ok, już widzę, że to SSD.

Tak więc ta prędkość pobierania będzie uwarunkowana raczej innymi czynnikami takimi jak np. karta sieciowa, tak?

222.PNG

No z tego co mi wiadomo GOODRAM raczej dysków HDD o pojemnosci 240 GB nigdy nie posiadał :slight_smile:

Jak coś ci sie wolno pobiera powodów może być sporo np router może być słaby i nie wyrabiać lub np inne sieci ktore działają na tych samych kanałach moga zakłócać. Lub po prostu serwer nie wyrabia jak np w takim speedtest masz wiekszy transfer.

Szybkość internetu jest zależny od połączenia… z internetem. Jaki masz internet, kto jest dostawcą, jakie masz urządzenie, jak się łączysz do tego urządzenia (wifi?).

60mb/s, upc, wifi

 

Mnie tylko dziwi taka rzecz, że teraz postawiłem dosłownie laptop obok laptopa, router za ścianą. Tak jak mówiłem - podobne parametry. Te same ustawienia w programie. Wszystko to samo. U mnie ściąga od 2 gości(peery) a u niego od 40, u mnie ściąga aktualnie 1.5mb/s a u niego 5