Stworzenie programu z bazą danych dla kolekcjonerów

Witam wszystkich

 

Kolekcjonuje banknoty od ponad 5 lat. Od jakiegoś czasu szukam programu dla kolekcjonerów. Niestety jest ich niewiele i albo są płatne, albo ich funkcje są dopiero w powijakach.

Przyznam się że jestem początkujący jeśli chodzi o programowanie. Czasami działam na MS Access, więc nie ukrywam że trochę się na nim wzoruje. Chciałbym napisać/stworzyć program, prawdopodobnie bazodanowy (jeśli inny rodzaj proszę o wskazówkę).

 

Miałby posiadać:  

  • około 4 tabele

  • już gotowy “formularz” do wpisywania nowych rekordów/pozycji w tabeli

  • ewentualnie możliwość tworzenia raportu z tabeli

  • sumowanie wartości liczbowych (np. przy zliczaniu wartości kolekcji)

  • niektóre informacje w tabelach się potarzać, dlatego dobrze jakby te bazy uaktualniły się równocześnie

  • możliwość edytowania niektórych parametrów programu (np. wartości domyślnych w komórkach)

  • możliwość wybierania niektórych wartości w kolumnach z rozwijanej listy

  • myślałem także aby każda z pozycji w tabeli, miała swój bardziej szczegółowy opis w nowym oknie

  • w tym szczegółowym oknie miały by się znaleźć również obiekty graficzne (zdjęcia w JPG)

 

Chciałbym wiedzieć czy stworzenie takiego programu jest wogóle możliwe. Chciałbym z jednej strony prosić o pomoc jak napisać taki program, w czym to napisać, może jakieś wskazówki, a z drugiej zapytać czy ktoś nie podjąłby się wykonania takiego projektu.

 

Pozdrawiam serdecznie

Adrian

Oczywiście, że jest to możliwe.

 

Ja bym sugerował napisać taką aplikację w PHP używając baz danych MySQL. Będzie to wówczas programik dostępny na każdym urządzeniu (tablet, telefon, komputer) z każdego miejsca gdzie jest połączenie z internetem.

 

Dla kogoś kto z programowaniem nie ma wiele wspólnego może to być czasochłonne zadanie.

 

Mogę się tego podjąć.