Stworzenie sieci VPN z wirtualizacją sieci LAN

Witam, czy jest możliwość postawienia na jakimś wykupionym, czy domowym serwerze z publicznym IP, własnej sieci VPN, przeznaczonej do rozgrywek po LAN-ie?
Chodzi oto, żeby serwer nadawał jakieś wirtualne adresy IP użytkownikom i filtrował ruch sieciowy.

1lajk

Tzn. generalnie na tym rdzennie polega VPN. Wciągnięcia zewnętrznych komputerów do lokalnej sieci. Jeśli postawisz w domu serwer VPN (nie potrzeba aż serwera, wiele nieco lepszych routerów, czy NAS’ów ma taką funkcje), to każdy kto się z nim połączy będzie w twojej lokalnej sieci.

Można dokupić rasbery pi / udoo i podpiąć przed routerem i na nim skonfigurować vpn’a.
Wtedy wszystkie urządzenia za routerem będą mieć ten sam adress IP od vpn…
Jeśli jednak chcesz aby każdy komputer miał osobny adress ip od vpn to musisz instalować vpn na każdej maszynie z osobna i na niej konfigurować.

Co?
Co to jest adres VPN?

1lajk

miałem na myśli adres ip juz poprawiłem

Można, nawet tańsze routery obsługują już takie funkcje.

Można również uruchomić oprogramowanie działające jako router z VPN na fizycznym sprzęcie, czy maszynie wirtualnej. Są też gotowe programy do zestawiania połączeń VPN jak np. hamachi.

1lajk

VPN tylko bez szyfrowania, chyba że opóźnienia na poziomie 200+ ms są w tej grze znośne.

Nie ma sensu stawiać VPN do serwera gry, ponieważ łączność i tak idzie przez Internet, a to wprowadzi dodatkowe opóźnienia. Lepiej łączyć się do serwera bez udziału VPN. Z pingiem na poziomie 50ms też się da grać i tylko lamusy nie potrafią. Żeby było śmieszniej, mi przy 200ms lepiej wali się headshoty, niż przy 25ms.

Znajdź serwer, który będzie blisko, na terenie Polski. Szansa, że ping do serwera będzie na poziomie 5-10 może być duża. Reszta zależy już od łączą internetowego. Na FTTH powinienes osiągnąć te 10-20ms, o ile nie łączysz się w domu z wifi, tylko na kablu i czy Twój router wyrobi, aby nie zwiększać opóźnień.

A może hamachi Ci wystarczy?