Sweet Home 3D - problem z jakością zdjęć


(gruby33) #1

Mam problem z jakością tworzonych zdjęć z widoku 3D. Najgorsza i prawie najgorsza jakość tworzenia jest OK. Zdjęcie ładne. Za to wybierając prawie najlepszą to tworzone zdjęcie jest tak marnej jakości, że nic się nie zobaczy. Wielkie szumy i ledwo widać szczegóły. Zdjęcie najlepszej jakości jest bardzo ładne ale za to tworzy mi się około 15 minut (pokój 15m2).

Laptop i5-4200U z HD4400 i 4GB ram.


(sadaj72) #2

Silnik renderujący wykorzystuje cpu i przeprowadza sporo obliczeń, uzyskanie dobrej jakości obrazu musi potrwać przynajmniej kilka minut.

Zauważ że przy wysokiej jakości program uwzględnia światło pośrednie i wielokrotne lustrzane odbicia, także te od chropowatych powierzchni.


(gruby33) #3

Rozumiem, że wysoka jakość wykorzystuje moc do obliczeń. Ale nie rozumiem dlaczego na prawie najwyższej jakości robi to w ok. 2 minuty i jakość zdjeć wychodzi fatalna. Straszne szumy. Już lepiej wychodza na niskiej.

 

Załączam zdjęcie. Widać po prawo na ścianie i TV spore szumy. To samo przy kwaitku na wprost. Na najwyższym poziomie jest wszystko bardzo ładnie. Na niższym wiadomo nie ma tych dynamicznych świateł ale za to wszystko ejst gładkie i bez szumów.

 

https://www.mediafire.com/convkey/e1a4/q5oy3ms263eha8w6g.jpg


(sadaj72) #4

Prawdopodobnie tylko dwa ostatnie tryby używają śledzenia promieni, stąd te szumy. Niska jakość może wykorzystywać opengl i renderować obraz znacznie szybciej kosztem pewnych efektów jak np. miękkie cienie od obszarowych źródeł światła.

 

Zobacz poniższe przykłady:

 

WyFEPeIm.jpg

W 1 przypadku mamy śledzenie dużej ilości promieni (600 próbek na piksel)

szum jest niewielki, obraz stosunkowo realistyczny, można to porównać z najwyższym trybem

czas renderingu to 40min

 

t2LuVC4m.jpg

W 2 przypadku żeby zaoszczędzić czas zredukowałem ilość śledzonych promieni do 100 próbek na piksel

W dalszym ciągu uwzględniane jest światło odbite od wszystkich obiektów na scenie, szum jest wyraźnie widoczny

czas renderingu to 8 min

 

Powyższy obrazek raczej nie nadaje się do pokazania komuś, ale może służyć do podglądu rozkładu światła w pomieszczeniu.

Należy także dodać, że w sytuacji gdy źródło światła jest łatwe do “trafienia” i promienie nie odbijają się wielokrotnie od różnych powierzchni obraz po tych 8 minutach może być pozbawiony szumu,

w praktyce może to mieć miejsce gdy renderujemy model budynku (z zewnątrz) oświetlony przez sferyczne źródło światła (niebo proceduralne, tekstura hdr).

 

 

 

YYCXgPMm.jpg

Ostatni przykład to scena wyrenderowana z użyciem opengl, jakość wyraźnie odbiega od obrazów uzyskanych za pomocą śledzenia promieni, ale czas renderingu to około 1/30 sekundy,

W tym przypadku odbicia lustrzane są mocno uproszczone, światło tak naprawdę nie odbija się od obiektów, ale nie ma też szumów.

Prawdopodobnie jest to odpowiednik ustawień niskich.

 


(gruby33) #5

Dzięki za objasnienie :slight_smile:

 

 

P.S na forum SweetHome3D otrzymałem ceikawe rozwiazanie jak uzyskać obraz bez szumów na 3 levelu czyli prawie najwyższym.

 

 

W folderze głównym gdzie jest zainstalowany program tworzymy nowy plik konfiguracyjny ini, a dokładnie  SweetHome3D.l4j.ini

 

Treść tego pliku ma wyglądać następująco:

-Dcom.eteks.sweethome3d.j3d.PhotoRenderer.lowQuality.antiAliasing.min=1
-Dcom.eteks.sweethome3d.j3d.PhotoRenderer.lowQuality.antiAliasing.max=2

W moim przypadku tworzenie zdjęcia na levelu 3 zajmuje ok. 10min (wcześniej ok. 1min), ale efekt zadowalający jak dla mnie i bez szumów. A na lvl 4 z tym co mam obecnie trzeba czekać ok. 30min.