Światłowód, kabel ethernet

Mam pytanie, jestem zielony w tych tematach.
Posiadam router ze światłowodem w salonie, a komputer stacjonarny mam w swoim pokoju biurowym na drugim piętrze. Jest jakaś możliwość przeprowadzenia pod ten komputer kabla ethernet? oprócz przeprowadzania kabla przez cały dom.

Naokoło domu może :wink:


ps.
Może coś takiego? Tylko siła sygnału/prędkość będzie zależna od jakości instalacji elektrycznej i zakłóceń jakie generują urządzenia domowe.

Jak masz listwy przypodłogowe to niektóre z nich są na tyle duże, że w środku można schować kabel ethernet.
np. taka https://www.mardomdecor.com.pl/listwa-przypodlogowa-md355-10cm-p-339.html
czy taka https://allegro.pl/oferta/60cm-listwa-przypodlogowa-panele-podlogowa-listwy-6831614287

Ale to zależy jak masz w domu.
Co do transmisji po kablach prądowych - to musi być na tej samej fazie

Jak wygląda sytuacja z kablami prądowymi? Bo chyba takie coś mam tylko nie wiem jak to ogarnąć. To jest takie coś, że internet przechodzi w gniazdkach?, bo słyszałem że takie coś istnieje

Przecież podał ci link pocolog.
Wejdź na któryś i poczytaj, generalnie wsadasz do różnych gniazdek i do każdego podpinasz kabel ethernet.

To jest dokładnie to co polecał pocolog. Musisz potestować. Jest też dużo różnych modeli, wolniejszych i szybszych. Jest to dosyć drogie i niezbyt szybkie (realnie chyba maks ok. 500mb/s), ale na pewno lepsze od typowego WiFi.
Kable sieciowe po istniejącym domu prowadzi się ciężko ale są ułatwienia typu wspomniane listwy, czy kominy wentylacyjne. Można też np. przewiercić się przez sufit w garderobie albo szafie wnękowej. Jak za listwą nie ma miejsca to można też dosyć łatwo wyryć pod nimi rowek wiertarką. Prowadziłem tak 30m kabel HDMI w salonie od wzmacniacza do projektora.

Inna opcja to porządne pokrycie domu dobrej jakości WiFi mesh. Przy czym jest to wydatek rzędu paru tysięcy jeśli ma to sensownie działać, a 300m szpulę kabla do 1Gb/s kupisz za 200zł + kilka switchy poniżej stówy.