Obecnie jestem klietem netii.
Mam takie pytanie bo w moich okolicach zamieszkania buduje się swiatłowód i na stronie internet.gov.pl jest informacja, że startuje od 30.06.2024 rok ( nie wiem czy to automatycznie się przestawi na nowe łącze od tego 30.06.2024 rok) dzwoniłem dzisiaj do netii, żeby się zapytać kiedy ja będę miał światłowód bo teraz mam tylko 10 mB/s pobierania i 0.6 mb/s wysyłania i jedna konsultatka nic nie wiedziała o światłowowdzie, a druga mi powiedziała, że światłowód już jest dostępny tylko trzeba przestawić na nowe łączę ale to będzie wyższy rachunek o 30 zł bo teraz mam internet i telewizję i płacę razem 99 zł. Tutaj jest pytanie kto mówi prawdę czy ta konsultatka czy ta strona www ?
Drugie pytanie dlaczego ja mam płacić aż 130 zł telewzija i internet jak nowi klienci mają tańszą usługę ?
Z Netią to działa tak, że tam nowy klient dostaje lepsze warunki od tego, który przedłuża usługę. Dlatego, najlepsza metoda polega na tym aby z jednomiesięczną zakładką zrezygnować z dotychczasowej usługi i zamówić nową w lepszej cenie.
Jak napisał @januszek - jeśli nie masz umowy czasowej z netią to rezygnujesz i jakoś przebiedujesz 1 miesiąc lub 2 (w smartfonie zawsze są jakieś gigabajty - tworzysz punkt dostępowy i masz Internet) a następnie zgłaszasz się jako nowy klient.
Router światłowodowy jest trochę inny niż klasyczny-kablowy czyli będziesz miał inny - powinni ci doprowadzić światłowód do samego routera. Te konsultantki to są dobre jakbyś chciał dobrać sobie odpowiedni lakier do paznokci.
Nie musisz. Najpierw podpisujesz nową umowę a kiedy ją zainstalują to wtedy rezygnujesz ze starej. Owszem, za jeden miesiąc zapłacisz podwójnie ale i tak na koniec wyjdziesz do przodu.
Tylko mi generalnie chodziło o to, że na stronie internet.gov.pl jest coś innego niż mówią konsultatki jedna nic nie wie, a druga wie i jest jeszcze inaczej na internet.gov.pl a jeżeli chodzi o umowę to ja mam do sierpnia 2025 roku i nie mogę zrezygnować.
Ta strona nie jest częścią firmy Netia Netia tak to wyjaśnia na blogu:
Generalnie to należy traktować jak informacje marketingowe.
No to musisz uzbroić się w cierpliwość. Przez te 14 miesięcy może się wyjaśni status łącz światłowodowych w Twojej okolicy.