SwiftShader / emulacja shaderów

Witam, ostatnio skorzystałem z pełnej programowej emulacji shaderów o nazwie SwiftShader przy uruchamianiu gry F.E.A.R. (mam prastary GeForce4 MX, przez 3D Analyze gra nie chciała się odpalić.) Gra się uruchomiła, ale jest jeden problem. SwiftShader korzysta z procesora przy generowaniu grafiki i obliczaniu jednostek Vertex & Pixel Shader a to zdecydowanie obniża jej wydajność (F.E.A.R szedł maksymalnie z 4 fps). Czy istnieje jakaś zoptymalizowana/zmodyfikowana wersja programu, która przerzuca np. obliczanie teksturowania na kartę graficzną? (o SwiftShader można poczytać TUTAJ, w razie co odpalcie sobie to w translate.google.pl )

Chyba prościej by było kupić choćby z Allegro jakąkolwiek grafikę z obsługą Shader Model 2.0, to jest kilkadziesiąt złotych teraz… Myślę tu o Radeonach 9550 czy 9600. Kiedyś też bawiłem się 3DAnalyze mając GeForce 2 MX400, ale to była raczej ciekawostka, niż jakakolwiek funkcjonalność.