Symulowanie rozdzielczosci 4K, a Triple Screen

Witam,

Obecnie posiadam jeden monitor 32’’ od Samsunga - 144hz. Jest on uzywany do jazdy (simracing).
Jednak teraz pytanie - na monitorze za pomocą narzędzia od Nvidii, udało mi się utworzyć rozdzielczość 4k (3860x2160) aby potestować ją w grach pod kątem wydajności na Triple Screenie. Do rzeczy:

Triple Screen planuje zakupić 3x27’’, FHD i 144Hz (nawet jesli teraz tyle nie bede miał - przyszlosciowo).
Aby zasymulować ilość FPS, utworzyłem niestandardową rozdziałke 4K (na monitorze max to FHD) - według mojego rozumowania, 4K jest 75% tak wymagające jak Triple Screen (5760x1080), prawda?
Więc zakładając ze w testach wyszło stałe 90-100FPS, na Triple Screenie mogę zakładać ze uda mi się osiągnąć 25% FPS więcej, dobrze rozumuję?

PC: 1070TI i I5-8600K oraz 16GB RAM

3840 * 2160 = 8,3MPx
5760 * 1080 = 6,2MPx

Odwrotnie, triple screen da mniejszą liczbę pikseli do przetworzenia i będzie wydajniejszy. Przy liniowym skalowaniu nawet do około 25% (z tym że wiele gier nie skaluje się liniowo wraz ze zmianą rozdzielczości).

1 polubienie