Cześć.
Zna ktoś bądź nawet korzysta z aplikacji KeePass z bazą haseł umieszczoną najlepiej na SharePoint bądź OneDrive?
Cześć.
Zna ktoś bądź nawet korzysta z aplikacji KeePass z bazą haseł umieszczoną najlepiej na SharePoint bądź OneDrive?
Umieszczanie w takich usługach bazy z ważnymi hasłami to niezbyt dobry pomysł, mimo, że baza jest zaszyfrowana.
Ja używam KeepassXC. Tam w dokumentacji jest napisane, że jeżeli ktoś koniecznie chce bazę synchronizować z chmurą typu Google Drive, MS OneDrive itp. to najlepiej używać oficjalnego klienta danej usługi do synchronizacji pliku bazy z hasłami.
KeepassXC ma usługę KeeShare można synchronizować bazy danych w lokalnej sieci z użyciem bezpiecznego połączenia i certyfikatu pomiędzy urządzeniami.
https://www.tpidg.us/keeshare-secure-password-sharing-nsc-78/
https://keepassxc.org/docs/KeePassXC_UserGuide.html#_database_sharing_with_keeshare
Program (KeepassXC) i tak domyślnie ma ustawienie, że pracuje na kopii, która jest ładowana do pamięci RAM. Można też zaznaczyć, aby była tworzona kopia bazy danych przed operacją zapisu i wyłączyć bezpieczny zapis w celu kompatybilności z usługami chmurowymi. (jeżeli występują problemy)
Ja tam wolę bazę nosić na pendrive przypiętym do kluczy
A co jeśli zgubisz klucz lub zapomnisz tak po prostu po ludzku to nie zalogujesz sie jeśli zajdzie taka potrzeba…
Kluczy do domu nie zapomnę, a kopię bazy mam oczywiście w kilku miejscach.
Jest plugin do OneDrive. Działa tak sobie, ale zasadniczo działa.