SyncMaster 710v - Sprawny (test good), a nie działa

Witam, mam taki dziwny problem z którym nie daje rady - podłączam w/w monitor Samsunga pod komputer i jest problem - włącza siei wyświetla latające okienko “Not optimum mode - 1280 x 1024 x 60 - ?” i sporawy znak zapytania, i to sobie pływa po monitorze, jak wyciągnę wtyczkę z komputera to zmienia się na “No signal - chcek input cable” i też sobie to lata po całym ekranie… dziwna rzecz się dzieje jak załaduje się Windows i grafika wyjdzie z trybu VGA w którym pracuje w czasie POST i wczytywania systemu. Kiedy monitor dostaje żądane 1280 x 1024 x 60 - wyłącza się znaczy nie ma obrazu, nie reaguje na żadne przyciski, z jednym wyjątkiem - jak przytrzymam MENU to włącza się podświetlanie matrycy i wyskakuje komunikat “TEST GOOD”, i świeci tak póki nie puszcze, po czym podświetlanie się wyłącza a obraz znika jakby monitor się wyłączył. Co się stało? Jak naprawić?

Zmieniałem kabel sygnałowy - bez rezultatu, no może z tym że na oryginalnym komunikat NO SIGNAL zgłasza po odpięciu kabla z komputera, a jak jest nieoryginalny kabel to musi być całkiem odłączony - bo jak jest chociaż do monitora to komunikat znika i po chwili monitor przełącza się w standBy, sprawdziłem na innej karcie graficznej - to samo, na innym komputerze to samo.

Skoro piszesz na forum, to chyba logiczne, ze masz problem. Po co piszesz o tym w tytule? Nazwij temat konkretnie.

Napisze może jeszcze komuś pomoże: Okazało się iż monitor był jeszcze na gwarancji, w punkcie mi go przyjęto, na drugi dzień dzwonią - do odbioru, monitor sprawny, pytam co było, powiedzieli coś takiego (to było dawno i jak dobrze pamiętam) “Włączyliśmy na progresiv skan i się naprawił, znaczy włączył i działa już dobrze” i faktycznie, monitor od tamtej pory działa dobrze. Tak więc kierunek servis i jeśli się tylko coś dziwnie “zawiesiło” jak u mnie naprawa nie powinna być droga.