System jazdy .3ds Max


(system) #1

Witam

Bardzo pilnie do pracy potrzebuję zrobić prostą animacje samochodu, a mianowicie chodzi o to, że posiadam model 3d samochodu w 3ds max .Otworzyłem, ale co dalej ? Jak zrobić tak żeby samochód pojechał troche do przodu, trochę w lewo ?


(djdavemix) #2

Na moim chomiku (djdavemix) znajdziesz Forda Shelby którego zrobiłem.

Jest on w pełni zriggowany - i powiedzmy że gotowy do animacji.

Emitowanie działania amortyzatorów, skręcanie, drift itp. Obracanie kół zależne od zadeklarowanej wartości liczbowej - niezależnie przednia i tylna oś.

Możesz poćwiczyć na moim modelu - z zachowaniem jego praw autorskich.

Co do pomocy w tym kierunku to bardzo obszerny temat gdyż rig można uzyskać po kilku godzinach - to czasochłonne ale efekty są zadowalające.

Poszukaj tutoriali na ten temat np. od cgtuts i innych.


(system) #3

Ok dzięki ,model zobaczę .Jeżeli wiesz jak zrobić tego typu system drogi bardzo prosze o kontakt GG 9227495

Przydałyby się małe porady ,tutoriala nie znalazłem :frowning:

edit"Model nie działa ,missing files

Chodzi mi tylko o taki efekt

:wink:


(djdavemix) #4

U mnie model robiony był na wersji 2011 x64 i działa :slight_smile: może cos się wysypało.

Co do tego filmiku naprawdę długo by pisac.

Jak umiesz utworzyć spline to jest to właśnie "ścieżka" po jakiej autko się porusza.

Mam ponad 50 GB tutoriali bo kiedyś też z czegoś trzeba było się uczyć :slight_smile:

Tu masz różne:

i najprostsze "rig'gi" też są.


(system) #5

Już model działa :slight_smile: ,ale niestety leże bo po siedzeniu do 4 nad ranem nic nie znalazłem ,kombinowałem od siebie, ale również nic .Jakieś małe porady by się przydały chociaż .Tutaj chodzi o opcje Line ?


(djdavemix) #6

Namiary dałem na gg :slight_smile:

Miłego oglądania, riggowania i renderowania :slight_smile:

Mam nadzieję, że pokażesz efekty pracy.