System nie widzi dysku

Witam. 

 

Mam pewien problem z dyskiem zewnętrznym WD Elements 1TB.

 

Dysk został zakupiony w październiku zeszłego roku, wszystko było ok. Cały czas podłączony do laptopa, na którym pracuję max 3~4 godziny dziennie. Nagle 2 dni temu odmówił współpracy. Na początku system nie rozpoznawał urządzenia, a obecnie w ogóle nie “czuje”, że cokolwiek zostało podłączone. Dysk cały czas pracuje i miga dioda LED. Próbowałem na różnych komputerach / systemach. Sprawdzałem różne kable USB i zasilające. Nic nie pomaga. Dysk jest na gwarancji wiec o to się nie boję, ale podczas rozmowy z Panem z BOK’u, dowiedziałem się, że nawet jak dysk zostanie naprawiony to cała zawartość zostanie utracona. Czy ktoś spotkał się z takim problemem i ew. zna rozwiązanie tego problemu? Zależy mi na tym by nie utracić wrażliwych danych oraz innych mniej wartościowych ale istotnych rzeczy zapisanych na dysku. Dodam, że dysku nie widzi, żaden program, BIOS i inne bajery typu narzędzia administracyjne.

 

Z góry dziękuje za każdą pomoc.

 

Pozdrawiam, 

Mateusz S.

Jak da radę spróbuj go delikatnie rozebrać i sam dysk podłącz do stacjonarki - jedyne wyjście.

Pamiętaj jednak, że jeżeli rozbierzesz dysk to stracisz gwarancję. 

Jeżeli jednak postanowisz go rozebrać to staraj się to robić bardzo ostrożnie i nie uszkodź obudowy. 

Czy istnieje jakaś inna metoda oprócz otwierania dysku?

W warunkach domowych raczej nie i rozebranie też nie gwarantuje sukcesu,ale spróbować warto.

Jeżeli chcesz odzyskać dane to musisz go rozebrać. 

Jeżeli jednak wolisz mieć pewność, że dostaniesz nowy dysk (serwisowi nie opłaca się go naprawiać) to poświęć dane i nie kombinuj. 

 

Niestety, ale dane zawarte na dysku są o wiele bardziej ważne niż sam dysk, więc chyba udam się z nim do jakiegoś specjalisty.

Możesz zachować gwarancję (dysk nie posiada żadnych plomb) jeżeli podczas rozbierania nie zostawisz żadnych widocznych śladów ani nic nie połamiesz.