System sie ciągle zawiesza ... treściwe opisany problem

Jestem młodym informatykiem ale te zadanie już mnie przerasta …

więc mam komputer:

Procesor: AMD Athlon XP 2600 (zegar ustawiony na 1.9Ghz)

Pamięć: 1280 MB RAM DDR

Windows XP pro sp3

Bios: Award Modular Bios v6.0 (z 1006 aktualizowałem na 1009)

Płyta Główna: ASUS A7V600

Zasilacz: Qultek 420w

Windowsa zmieniałem … a komputer jak sie zawieszał tak sie zawiesza (dodam ze to potrafi nawet z 30 razy na dobę … to chyba lekko za dużo) biosa upgradowałem do najnowszej wersji, sprawdziłem i naprawiłem kilka bad sektorów … temperatura nie przekracza 50 stopni na żadnym z podzespołów, przeczyściłem wszędzie styki, pastę termo przewodzącą na procesor położyłem …

proszę o jakieś propozycje czego to moze być wina i jak to ewentualnie naprawić bo już mi pomysłów brakuje … #-o

Jakie kości pamięci ? Czy jednakowa częstotliwość ?

jestem pewien tylko do jednej … dlatego fotki zostawiam …

nic w hardware nie zmieniałem…

dodam jeszcze ze wcześniej wszystko dobrze chodziło dopiero od niedawna tak sie tnie …

e28a768e114cc9e3med.jpg

e5cd46cdb3724b08med.jpg

To nie są jednakowe pamięci (DDR333 oraz DDR400)

Sprawdź pamięć programem Memtest86+.

Memtesta ściągasz, wypakowujesz jeżeli potrzeba, aby nagrać plik ISO. Nagrywasz go na płytę, w Nero opcja Nagraj obraz na dysk. Potem uruchamiasz na nowo komputer bootując go z płyty (w biosie ustaw: okno Advanced Bios Features->First Boot Device ustaw na CD/DVD).

Podaj odczyt danych SMART dysku z programu HD Tune, zakładka Health.

Przeskanuj także dysk na bad sektory (zakładka Error Scan).

Musisz mieć kości o tej samej częstotliwości, najlepiej jednej firmy.

Częstotliwość 400 lub 333.

Nie koniecznie. Pamięci te są tak zaprojektowane, że mogą ze sobą działać. Lecz jest problem, DDR400 nie doczekała się standardu, gdyż była niestabilna. To powoduje, że DDR400 wymusza przy łączeniu modułów spowolnienie pamięci. Tutaj automatycznie zwolnią one do 266.