System uzależniony od dwóch dysków,czy da się to zmienić?


(Staszek P G) #1

Witam.Nie wiedziałem jak napisać w tytule wątek ale spróbuję to rozszerzyć.

Mianowicie ,mam dwa dyski podłączone do komputera i jakiś czas temu instalowałem windowsa xp, teraz potrzebuje wyciągnąć jeden z dysków na której nie instalowałem oczywiście systemu a tu zaskoczenie na jednym zainstalował sie system a na drugim rozruch,nawiasem mówiąc jeden bez drugiego nie może zaskoczyć! teraz pytanko jak i czy idzie zrobić tak aby tam gdzie jest system można by było jakoś zainstalować rozruch lub coś podobnego?


(Gregorsi) #2

Tu masz opis jak to zrobić:

http://forum.dobreprogramy.pl/systemy-windows-nie-sie-usunac-t417883.html#p2668249


(pamix) #3

znajdź jakiś program do kopiowania MBRu i zastąp MBR na dysku na którym masz system na ten z drugiego dysku. Nigdy tego nie robiłem ale znalazłem takie oprogramowanie które zwie sie HD Hacker. Znajdź instrukcje do programu i powodzenia. Dobrze by było jakbyś przekopiował istotne dane na jakiś nośnik np. pendrive, płyta).


(Gregorsi) #4

Sam mbr to nie wszysko, są jeszcze pliki startowe(boot.ini, ntldr, ntdetect.com, bootfont) trzeba je przekopiować na dysk z którego system ma ruszyć.


(scripter1) #5

Można też po odłączeniu tego drugiego niepotrzebnego dysku odpalić z płytki instalacyjnej windowsa konsolę odzyskiwania i użyć polecenia FIXMBR - to polecenie zapisze na dysku systemowym nowy MBR i windows będzie się mógł uruchamiać.


(Piotrkijak) #6

Tak to jest, jak się nie odpina dysku na czas instalacji... Musisz wejść do konsoli, i wpisać polecenie fixboot,fixmbr i potem bootcfg /rebuild. Kwestię mbr i boot.ini masz załatwioną. Teraz wpisz polecenie copy x:\i386\ntldr c:\ oraz copy x:\i386\ntdetect.com c:\, gdzie x: to litera napędu a c: to partycja systemowa. Jeżeli nie zadziała polecenie copy przy ntdetect, to wpisz polecenie expand x:\i386\ntdetect.co_ c:\ i naciśnij enter, bo dokładnie nie pamiętam, czy ten plik jest przechowywany jako skompresowany i trzeba go poleceniem expand zdekompresować i przeniesć, czy normalnie wystarczy go poprzez copy przenieść. Natomiast ntldr na bank powinien przenieść się poleceniem copy. Na koniec, wpisujesz exit, po zresetowaniu kompa, wyciągasz płytkę i system powinien już wystartować bez dodatkowego dysku.


(Gregorsi) #7

pod warunkiem że na dysku masz takie pliki jak:

boot.ini, ntldr, ntdetect.com


(Staszek P G) #8

wszystko ok tylko ze nie mam jak wejsc w konsole...tzn nie mam albo nie umiem wejśc w konsole odzyskiwania


(Gregorsi) #9

Zerknąłeś tutaj?

http://forum.dobreprogramy.pl/systemy-windows-nie-sie-usunac-t417883.html#p2668249


(Staszek P G) #10

właśnie to tez robiłem i nic nie dało a jak startuje z płytki instalacyjnej xp to nie mam czegoś takiego jak ® do wciśniecia aby uruchomić konsole odzyskiwania


(Gregorsi) #11

Czy to jest nośnik MS czy może jakiś modyfikowany, może w trybie instalacji nienadzorowanej?


(Staszek P G) #12

modyfikowany, nawet nie moge zainstalowac konsoli bo wyskakuje jakis błąd


(Gregorsi) #13

jeżeli potrafisz nagrać bootowalną płytę xp, to weź wyrzuć z katalogi i386 na płycie plik winnt.sif.


(Staszek P G) #14

potrafię ,tylko pytanko za co odpowiedzialny jest ten plik i czy pomoże?


(Gregorsi) #15

W tym pliku zapisane są informacje dla instalacji nienadzorowanej, jeżeli go wyrzucisz to instalator odpali się w standardowej wersji, bez pomijania poszczególnych kroków instalacji. Wówczas powinieneś mieć dostęp do opcji R - konsola odzyskiwania. Niestety nie zagwarantuję ci tego, bo nie wiem jakie jeszcze zmiany były wprowadzone na tym dysku instalacyjnym.

możesz jeszcze spróbować tego

klawisz F10 podczas startu płyty włącza konsolę odzyskiwania


(Staszek P G) #16

ok.narazie nagrałem płytke tak jak pisałeś i sie udało teraz bede kombinowac dalej....

-- Dodane 15.11.2010 (Pn) 14:43 --

ok.narazie nagrałem płytke tak jak pisałeś i sie udało teraz bede kombinowac dalej....


(Gregorsi) #17

Zrobiłem ci dodatkową robotę, prawdopodobnie starczyło by F10 przy starcie płyty, wyleciało mi to z głowy, sorki.


(Staszek P G) #18

gdy wpisuje bootcfg /rebuild to wyskakuje napis czy dodac instalację do listy rozruchu?

dałem na nie

a jak wpisywałem copy ...itd. to wyskoczył mi odmowa dostępu. czemu???


(Gregorsi) #19

wiesz jakie litery mają dyski i cdrom w konsoli?

może coś źle wpisałeś.

w konsoli wpisz map

będziesz wiedział jaką literę ma cdrom a jaką dysk.


(Staszek P G) #20

wszystko jest ok. pominąłem te kroki z kopiowaniem a i tak się udało!wszystkim za wszystko dzięki!Pozdrawiam