System Windows nie może połączyć z usługą powiadamiania o zdarzeniach systemowych

Witam. Od pewnego czasu co któreś uruchomienie komputera pojawia mi się komunikat:
“Nie można nawiązać połączenia z usługą systemu Windows
System Windows nie może połączyć z usługą powiadamiania o zdarzeniach systemowych. Uniemożliwia to logowanie się do systemu zwykłym użytkownikom. Jako użytkownik administracyjny możesz przejrzeć szczegółowe informacje o przyczynie braku odpowiedzi.”
Dodatkowo pasek zadań zmienił kolor na szary i komputer dłużej się uruchamia.
Proszę o pomoc.

  1. Otwórz Command Prompt jako Administrator.
  2. Wpisz: netsh winsock reset
  3. Zrestartuj komputer

Tutaj masz komunikat po angielsku, łatwiej wyszukać w sieci:
“Failed to connect to a windows service. Windows could not connect to the System Event Notification Service service. This problem prevents limited users from logging on to the system. As an administrative user, you can review the System Event Log for details about why the service didn’t respond”

A tutaj przydatne rozwiązania:
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-performance/window-failed-to-connect-to-a-windows-service/6e3f9c4f-d6cc-402f-abd2-9173da20cff7

1 polubienie

Dziękuję za odpowiedź. Zresetowałem katalog winsock. Po restarcie komputer faktycznie szybciej się uruchomił (choć napis “czekaj” wyświetlał się jeszcze dosyć długo) i nie było “szarego paska”. Mam nadzieję, że tak będzie przy każdym uruchomieniu. Jeśli nie, to spróbuję pozostałych podanych przez ciebie rozwiązań. Jeszcze raz dziękuję.

jesteś WIELKI! dwie godziny z tym walczyłam, przeszukałam cały internet. trafiłam tutaj. działa!
DZIĘKUJĘ ;D

Witam, mam dokładnie ten sam problem i niestety ten reset winsock nie pomaga. Próbowałam również sposób z uruchomieniem w trybie awaryjnym, ale chyba jestem na to zbyt cienka :wink: Wytłumaczy ktoś jak blondynce, krok po kroku, co jeszcze można zrobić?
Z góry dziękuję :slight_smile:

PS. Dodam, że po uruchomieniu w trybie awaryjnym nadal pasek jest szary, a nie taki jak zwykle w Windows 7, ale nie wiem, co z tym dalej zrobić

Który moment sprawia problem??

Problem polega na tym, że komputer bardzo wolno się restartuje (zwłaszcza faza wyłączania trwa wyjątkowo długo), poza tym wyskakuje ten komunikat, o którym mowa w pierwszym poście wątku i pasek narzędzi jest szary, a nie taki jak zwykle w Windows 7. Poza tym ogólnie raczej wszystko działa tylko ergonomia użytkowania komputera się znacznie pogorszyła :wink:

Próbowałam również sposób z uruchomieniem w trybie awaryjnym, ale chyba jestem na to zbyt cienka

Inaczej, który moment w trakcie próby naprawienia problemu sprawia problem?

Na tej stronie po angielsku było napisane, żeby wejść w tryb awaryjny i jeśli problem tam równiez występuje, to wykonać wszystkie wymagane zadania (6. Do whatever tasks you require, and when you are done, reboot to go back into normal mode.), ale na moim komputerze po wejściu w tryb awaryjny owszem problem nadal występuje, ale nie pojawiają mi się żadne konkretne zalecenia, ani zadania do wykonania, a tak sama z siebie niestety nie wiem, od czego zacząć :wink:

Trzeba po punkcie 6 wykonać to co jest opisane w method 3, czyli przygotować komputer do tzw clean boot, w trybie awaryjnym również można wykonać reset winsock, pamiętaj, żeby wszystko wykonywać jako administrator.