Administracja takim systemem to najczęściej zakładanie kont i konfiguracja uprawnień. Instalowanie aplikacji, aktualizacje systemu ERP. Wykonywanie kopii zapasowych baz danych i usług.
Nie wiem co to za simpla, ale w Comarch czy SAP wykupuje się support u partnera. Partner w ramach supportu rozwija system ERP, przeprowwdza aktualizacje systemu ERP, usuwa awarie, prowadzi różne wdrożenia.
Prawda jest tak, że grube rzeczy jak awarie, rozwój bierze na siebie partner.
Partner często dostosowuje się do wymagań firmy, pisać własne aplikacje w oparciu o API ERP. Ma własny WMS. Twoją rolą może być, jak pisałem, zakladanie, blokowanie kont, przydzielanie uprawnień i instalacja klientów na końcówkach. Czyli tak naprawdę dalej help desk, tylko pod ładną nazwą, ewentualnie za lepszą kasę, bo już jesteś admin
Rozwijać się zawsze warto, myślę, że potem możesz celować w konsultant systemów ERP. Jednak warto podszkolić się z Comarch ERP XL czy właśnie Optima i systemu SAP oraz całego SAP Hana, ewentualnie Symfonia czy to coś tam od Asseco WAPro czy jakoś tak. Reszta to pionki na rynku.
Czy istnieje jakieś ryzyko? Tak, jeśli firma nie zamierza płacić za support partnerowi i liczy na to, że Ty ogarniesz awarie, rozwój i wdrozenia, a nie masz za dużego pojęcia o serwerach SQL, języku SQL, nie jesteś programistą, to nie pchaj się w to. Upewnij się, że firma wykupi support, inaczej utopisz się. Musisz też odpowiedzieć sobie czy masz wiedzę o działaniu sieci i serwerów. Mo chyba że w firmie masz administratorow, którzy biorą na siebie sieć i serwery, to wtedy Ciebie to mniej dotyczy, ale dobrze wiedzieć co w danym momencie wywołało awarię.