Szachy w 3D - czyli jak stworzyć szachy w trójwymiarze


(Mrozny86) #1

Witam,

Korzystam z programu Microsoft Visual Studio .NET 2003

Postanowiłem zrobić na zaliczenie z Grafiki Komputerowej szachy w wersji 3D w openglu. Nie chodzi tu o coś zaawansowanego tzn. to ma być wersja gdzie poprostu przesuwa sie figury po szachownicy a komputer jedynie wyświetla błąd jeżeli posunięcie jest nieprawidłowe. Niestety nie jestem zbytnio zaawansowany jeśli chodzi o programowanie, podstawy mam ale nie bardzo wiem od czego należałoby tu zacząć, dlatego zwracam się do Was z prośbą o pomoc...

Plan mam taki:

  1. narysować proste bryły (figury)

  2. narysować szachownice

  3. no i teraz tu mi sie pojawia problem jak umieścić te figury na szachownicy i oznaczyć każde pole osobno? Tak sobie myślałem, że może istnieje możliwość oznaczenia tych pól za pomocą tablicy np. szachownica[0][0], no ale niewiem, jak narysuje szachownice to jak na tym rysunku oznaczyć poszczególne pola? jak przetłumaczyć komputerowi, że te narysowane małe pola na tej całej szachownicy są jakby odrębne a nie jest to jedna całość?

bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuje za każdą odpowiedź i opinie!

mam jeszcze małe pytanko, czy taki projekt jest trudny do zrealizowania bo zaawansowany nie jestem a nie chciałbym w połowie stwierdzić, że niestety nie dam rady :/, może wziąść sie za zrobienie kostki rubika o ile ta nie jest trudniejsza.

dzięki i pozdrawiam,


(Agatonster) #2

mrozny

Poczytaj - Konkretne tematy...

Proszę poprawić tytuł tematu na konkretny, mówiący o problemie.

W tym celu proszę użyć przycisku icon_edit.gif

Zignorowanie prośby będzie skutkowało usunięciem tematu do Kosza.