Szukam darmowego programu do oszczędzania baterii w laptopie

Szukam darmowego programu do oszczędzania baterii w laptopie dell Latitude E4300 w windows 7 Profesionall.I czy takie programy warto instalować i czy nie przypadkiem zaśmiecają laptop i czy coś dawają takie programy i przedłużają żywotność baterii.Proszę o szczegółową instrukcję bo jestem zielony w tych sprawach.Proszę o pomoc

Nie wydaje mi się, aby coś takiego istniało na Windowsa, a nawet jeśli nie wierzę w sens.

Po pierwsze sprawdź, czy nic nie obciąża w sposób ciągły procesora - jak nic nie robisz zużycie powinno być w okolicach 5%.

Po drugie zmień plan zasilania na zbalansowany lub oszczędzanie energii.

Po trzecie ściemnij ekran.

Po czwarte odłącz wszystkie zewnętrzne urządzenia zasilane z USB.

Po piąte wypróbuj nowszego Windowsa. Nowsze wersje generalnie lepiej zarządzają energią, ale na starym sprzęcie niekoniecznie tak będzie.

 

Niewiele więcej da się zrobić. Jeśli chcesz mieć długi czas pracy na baterii potrzebujesz nowocześniejszy sprzęt, z procesorem z serii U lub M. dyskiem SSD i ekranie o niskim pobierze energii. Przykładowo mój Latitude E7450 pracuje ok 6-7 godzin, a na zewnętrznym ekranie nawet 10 - przy typowych pracach biurowych.

 

Do E4300 być można dokupić dodatkową zewnętrzną baterię. Pewnie wydłuży to czas pracy o ok. 50%. Tyle, że dobra bateria tego typu będzie pewnie więcej warto od samego laptopa.

Oszczędzania - w sensie przedłużenia żywotności? Nie ma takiego programu, czasem laptop jedynie wykrywa, że np. laptop jest używany jako stacjonarny i po czasie utrzymuje baterię na poziomie np. 80% naładowania, zamiast 100%. Jak używasz w domu laptop i Ci szkoda baterii, to naładuj ją do około 80%, zabezpiecz przed wilgocią i połóż w chłodne miejsce, nawet do lodówki…
No ale laptop jest do używania a nie do oszczędzania.

@bachus

Wnioskując z reszty posta chodzi raczej o wydłużenie czasu pracy. Użycie słowa “żywotność” faktycznie jest mylące.