Szukam programu do rozkładania modeli i tworzenia tekstur


(A3nboy) #1

Witam

Otóż zajmuję się … po prostu tworzę własną grę …

Wszystkie moje modele są już gotowe lecz bez tekstur a nie wiem w jakim rozmiarze na dany bok ma być tekstura …

Dla nierozumiejących :

Chcę zrobić tak

800px-Cube_Representative_UV_Unwrapping.png

Gdyby były to same kwadraty to nie miał bym problemu lecz są to skomplikowane budowle bronie itd.

Wygląda to nie zbyt oszałamiająco

beztytuusgt.png


(sadaj72) #2

UV Mapping, słyszałeś kiedyś?

Program może być praktycznie dowolny, z darmowych najpopularniejszy jest blender, z płatnych chyba 3ds max.

Po rozłożeniu siatki tekstury rysujesz/nakładasz już w edytorze 2D może to być np. gimp lub photoshop.


(A3nboy) #3

Nie ma niczego prostszego ?

Nie ogarniam blendera - jeśli mógłbyś to napisz jak to zrobić bo z tych wszystkich poradników w necie nic nie wyciągam :d


(sadaj72) #4

Pooglądaj tutoriale na cgcookie:

http://cgcookie.com/blender/2011/01/21/intro_uvmapping/

http://cgcookie.com/blender/2011/06/08/ … r-part-01/

http://cgcookie.com/blender/2011/06/16/ … r-part-02/

http://cgcookie.com/blender/2010/09/14/ … ng-part-2/