Szukam programu do rozkładania modeli i tworzenia tekstur

Witam

Otóż zajmuję się … po prostu tworzę własną grę …

Wszystkie moje modele są już gotowe lecz bez tekstur a nie wiem w jakim rozmiarze na dany bok ma być tekstura …

Dla nierozumiejących :

Chcę zrobić tak

800px-Cube_Representative_UV_Unwrapping.png

Gdyby były to same kwadraty to nie miał bym problemu lecz są to skomplikowane budowle bronie itd.

Wygląda to nie zbyt oszałamiająco

beztytuusgt.png

UV Mapping, słyszałeś kiedyś?

Program może być praktycznie dowolny, z darmowych najpopularniejszy jest blender, z płatnych chyba 3ds max.

Po rozłożeniu siatki tekstury rysujesz/nakładasz już w edytorze 2D może to być np. gimp lub photoshop.

Nie ma niczego prostszego ?

Nie ogarniam blendera - jeśli mógłbyś to napisz jak to zrobić bo z tych wszystkich poradników w necie nic nie wyciągam :d

Pooglądaj tutoriale na cgcookie:

http://cgcookie.com/blender/2011/01/21/intro_uvmapping/

http://cgcookie.com/blender/2011/06/08/ … r-part-01/

http://cgcookie.com/blender/2011/06/16/ … r-part-02/

http://cgcookie.com/blender/2010/09/14/ … ng-part-2/