Szybki dysk 2.5

Hej,

Mam Samsunga R580 z i5 450m i geforce 330. Ma dość mocne bebechy z których można dużo wycisnąć. Jednak największą pomyłką (w moim przypadku) jest dysk twardy 500gb. Jest to WD (dokładniej wd5000bevt), dysk jest strasznieeee powolny. Kopiowanie z dysku C na D jest z prędkością 5mb-40mb więc jakaś masakra jest. Sporym problemem tego dysk jest bardzo częste parkowanie dysku… co powoduje zamrożeniami systemu (7 64x) na kilka sekund.

Zastanawiam się nad wymianą dysku na coś innego. Na zdecydowanie szybszy model. Zaczyna mi już brakować miejsca dlatego fajnie by było dostać 640-1 TB w przystępnej cenie tak 200-300 zł.

Macie jakieś propozycję? Jakoś nie znam się nad rankingami dysków i nie wiem czego szukać.

Cóż mam rzec. Te dyski WD faktycznie bardzo często parkują głowicę i są dość awaryjne. Pierwsze modele mojego Acera również miały montowane dyski WD, ale po wielu reklamacjach użytkowników w następnych seriach laptopy Acer x820tg były wypuszczane już z dyskami Hitachi (również w moim egzemplarzu był już dysk Hitachi).

Co jak co, ale ja jestem ogromnym zwolennikiem dysków SSD. Cały system + programy zajmują u mnie 18GB tak więc kupując dysk 60GB miałbyś jeszcze sporo miejsca. Za 340zł możesz kupić sobie Kingstona 64GB:

http://www.skapiec.pl/site/cat/8/comp/1635524

A co z brakiem miejsca na dane?

  • można kupić kieszeń na dysk 2,5 cala podpinaną przez port usb.

Jak wygląda u mnie sprawa działania systemu i miejsca na dane?

W laptopie mam 120GB przestrzeni dyskowej. Wszystkie najważniejsze dane mam na tym dysku, a wszystkie mniej istotne trzymam na dysku zewnętrznym. Jeśli idę gdzieś z laptopem i wiem, że będę miał dostęp do internetu, to ten dysk zewnętrzny podpinam pod komputer stacjonarny w domu i w razie potrzebie włączam komputer stojący w domu zdalnie i mam dostęp do moich danych poprzez zdalny pulpit (korzystam z TeamViewera). Jeśli wiem, że nie będę miał dostępu do internetu to biorę dysk zewnętrzny ze sobą.