Szybkość komputera Problem


(Lowik) #1

Witam,

Mam następujący problem z Komputerem tzn

Jak załoncze system wszystko śmiga ok płynnie działa ale w momencie gdy np pogram w jakąś grę i wyjdę z niej i np otwieram jakieś aplikacje to cza chwile odczekać aż dany program zatrybi to samo dzieje się jak np komputer pochodzi parę godzin od razu widać że system zwalnia.

Posiadam następujący sprzęt

Windows XP,Procek AMD Althon 64 3500,Płyta główna Gigabyte GA-K8u-939,Karta Graficzna Ge Force 7600 GS, Pamięć 2x512


(Joan Sunshine) #2

Sprawdź błędy w podglądzie zdarzeń:

Start => Panel Sterowania => Narzędzia Administracyjne => Podgląd zdarzeń

Jeśli będą jakieś na czerwono, to wklej szczegóły.

Sprawdź RAM programem --> Memtest86

Sprawdź temperatury programem --> EVEREST Home Edition :slight_smile:


(Lowik) #3

Temperatury wyglądają następująco

Płyta główna 28 C

Procesor 15 C

Dioda Procesora 37 C

Procesor graficzny 43 C

Błędy sprawdziłem niema żadnych na czerwono

A co do sprawdzenia ramu tym programem to za bardzo nie wiem Jak się nim posłużyć

Złączono Posta : 31.12.2006 (Nie) 15:17

Aha jeszcze jedno w zakładce pamięci w Programie EVEREST sprawdziłem szybkość i pisze tak PC 3200 200 MHz a niepowinno być czasami 400 MHz ??

Pole Wartość

Właściwości modułu pamięci

Nazwa modułu CEON5125340

Numer seryjny Brak

Rozmiar modułu 512 MB (2 ranks, 4 banks)

Typ modułu Unbuffered

Typ pamięci DDR SDRAM

Szybkość pamięci PC3200 (200 MHz)

Szerokość modułu 64 bit

Napięcie modułu SSTL 2.5

Metoda detekcji błędów Brak

Szybkość odświeżania Zredukowana (7.8 us), Self-Refresh

Taktowanie pamięci

@ 200 MHz 2.5-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS) / 11-14-2 (RC-RFC-RRD)

Własności modułu pamięci

Early RAS# Precharge Nieobsługiwane

Auto-Precharge Nieobsługiwane

Precharge All Nieobsługiwane

Write1/Read Burst Nieobsługiwane

Buffered Address/Control Inputs Nieobsługiwane

Registered Address/Control Inputs Nieobsługiwane

On-Card PLL (Clock) Nieobsługiwane

Buffered DQMB Inputs Nieobsługiwane

Registered DQMB Inputs Nieobsługiwane

Differential Clock Input Obsługiwane

Redundant Row Address Nieobsługiwane


(Wigrus1) #4

400=2*200

a co do tego przymulania to tak jest, gra zajmuje trochę pamięci i jak wyłączysz gre to musi minąć chwila jak pamięć ci się zwolni.

i tak samo się ma z dłuższym chodzeniem kompa, powłączasz parę progsów, trochę pochodzą, a nawet jak później wyłączysz je to i tak jakieś tam biblioteki będą dalej w ramie...