Szybkość połączenia deklarowana przez dostawcę a rzeczywista


(Poop) #1

Jak to własciwie z tym jest? Mam neta w Vectrze, moje łącze to 512 Kb/s , ale pomiary wykonywane różnymi programami (Numion, Continuum i inne również) pokazują szybkośc znacznie niższą np. pomiary przed chwilą kształtowały się w okolicach 330-380 Kb/s. Czasami są wyższe czasami trochę niższe ale nigdy nie osiągają prędkości deklarowanej.

Bióro Obsługi klienta Vectry twierdzi, że u nich jest wszystko ok. a skoro tak to dlaczego tej szybkości nie potwierdzają programy testujące łącze?

Nie jestem typem upierdliwym ale 350Kb/s przy deklarowanym 512Kb/s to chyba juz lekka przesada bo przecież płacę Vectrze niemał pieniądze za łącze 512Kb/s.

A tak w ogóle to deklarowane przez dostawcę łącze powinno chyba uzyskiwać swoją maksymalną wartość u klienta w domu a nie u admina tej sieci?

Tłumaczenie, że u nich jest wszystko w porządku jest przecież czystą sugestią, że to po stronie klienta jest problem. To ty musisz się martwić dlaczego tak jest, sugerują ci, że może zły pecet, może wirusy, może programy działające w tle i tak dalej..itp. Ja akurat jestem pewny swojego sprzętu, jego konfiguracji oraz zastosowanych zabespieczeń sieciowych ale w żaden sposób nie jestem w stanie zainteresować problemem BO Vectry bo u nich jest przecież ok!

Jestem ciekaw czy inni klienci Vectry Wrocław (albo innych dostawców neta) mają podobne problemy, czy też jednak to u mnie jest pies pogrzebany?!


(bartus2003) #2

http://www.dsl.cz/rychlost.php

sprawdz moze na tej stronie... ja mam neta 256 i mi pokazuje jakos 245..

wiec dla mnie wszystko ok..

Jesli tez pobierasz z predkościa ok. 64 Kb/s to wszystko ok.. :slight_smile:


(Boguszek) #3

Złączono Posta : 03.12.2006 (Nie) 21:14

Wielkość litery robi znaczenie tak jest poprawnie 64KB/s

Prędkość łącza jest mierzona w (kb/s) prędkość pobierania danych z internetu w (KB/s) :slight_smile:


(bartus2003) #4

pochwalisz sie skąd masz takiego neta;> ?? :mrgreen: :smiley:


(Boguszek) #5

pochwale się :mrgreen: ale nie bierzcie tam ja tam wziołem z racji tego że nie mogłem mieć nic innego ale podpisując nie wiedziałem że tak to chodzi teraz już wiem :frowning: http://www.gointernet.pl moim zdaniem powinni nazwę zmieniać na SLOWINTERNET :mrgreen: to że niema limitów bo tak pisze w umowie to lipa :twisted:

Złączono Posta : 03.12.2006 (Nie) 21:33

Moje osiągi z przed chwili :frowning: co być powiedział poop żeby twój dostawca tak leciał w h... :evil: czego nie życzę nikomu a zerwanie umowy to 500zł :evil:


(Poop) #6

Czeskim DSlem oczywiście też mierzyłem, apropo ,servisanci Vectry bardzo go lubią...

W tej chwili DSL pokazał... 237Kb/s tj ok. 29.7 KB/s przy pobieraniu - czyli dużo, dużo poniżej deklarowanego łącza , praktycznie tak jak bym miał 256Kb/s


(Boguszek) #7

Maximum w Polsce niema co liczyć :wink: ale przynajmniej 80% deklarowanej prędkości według mnie a tak po za tym to masz racje to ich sieć nie wyrabia ja mam max jak się zaczyna nowy miesiąc wtedy mam 256kb/s do momentu przekroczenia 500MB limitu pobrania danych a jak potem się zachowuje to sam widzisz :roll:


(Marcus35) #8

Na prędkość odczytaną na serwerach mierzących prędkość ma wpływ miedzy innymi co w danej chwili łączy się z netem w tle oprócz przeglądarki np: jakiś klient p2p. Jak sprawdzam na tej czeskiej stronie na gołym necie to zwykle pokazuje wartość zbliżoną do tego co mam czyli Neo 1024.


(Wess122) #9

Ja ma łącze w Dialogu 2048 Kb/s - 512 Kb/s i jak dali tak jest. Nigdy więcej nigdy mniej. Ale pamiętam jeszcze czasy TP gdzie zawsze ktoś "Karan" przykręcał.

Łącza nie testuje na stronach internetowych tylko na japońskim FTP gdzie zawsze jest MAX.


(Zawadzio5) #10

A u mnie żyć nie umierac. Mam 256kb/s a prędkośc mmmmmm

Płace 59 zł a czasami dochodzi do 4 mb a prędkość przesyłu między swoimi jest hhm tak gdzieś 30 mb/s

http://img68.imageshack.us/img68/5189/b ... 22uwk7.jpg


(squeet) #11

Hola, hola.

Kropkowanie Ci nie pomoże, więc proszę o kulturę:

:arrow: http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic.php?t=2454