Tablet GoClever R104 - problem z ekranem po powrocie z 3-ciej naprawy gwarancyjnej

Witam.

Mam problem z tym tabletem od dłuższego czasu. Najpierw nie chciał się ładować, potem nie chodził dotyk następnie ładowarka. Doradziliście aby oddać jeszcze raz na naprawę, co też zrobiłam.

A teraz opis obecnej sytuacji:

Tablet wrócił z naprawy - wymienili ładowarkę, choć robili problemy, gdyż według zasad gwarancji na tą część przewidziane jest pół roku serwisu (tablet był kupiony w lipcu 2013). Pani ze sklepu, w którym kupowałam tablet “zmusiła” firmę do wymiany, ponieważ podkreśliła, że to oni wymienili ładowarkę na popsutą.

Sprawdź w karcie gwarancyjnej, czy nie ma tam napisane, że po iluś tam naprawach przysługuje klientowi wymiana wadliwego towaru na towar pozbawiony wad. Jeśli będzie taki zapis, to idziesz do sprzedawcy i żądasz wymiany. Jeśli sprzedawca nie będzie w stanie go ani wymienić ani też naprawić, to możesz domagać się zwrotu pieniędzy. Przynajmniej tak rozumiem to, co napisali na tej stronie: http://prawne.org/po-ilu-naprawach-wymiana-na-nowy-t17/

Właśnie w zapisach gwarancyjnych nie zauważyłam takich wpisów. Patrzyłam na stronie GoClever, gdyż karta gwarancyjna to jedna kartka z pieczątką i datą.

Jeżeli nawet byłoby tak napisane w karcie gwarancyjnej, to w tym przypadku odpowiadałby za to gwarant (czyli producent), a nie sprzedawca.

Czyli co mogę teraz zrobić? Tablet ma 8 m-cy wiec raczej jest za “nowy” żeby go wyrzucać.

Cześć,

 

Jeżeli wciąż masz na niego gwarancję to z niej skorzystaj. Wiem, że to uciążliwe, ale chyba innego rozwiązania nie ma.

Rozumiem. Jednak jak w opisie warunków gwarancji jest napisane, na wyświetlacz jest tylko pół roku usługi. Więc jeśli stwierdzą, że uszkodzony, to będą chcieli zapłaty (w internecie czytałam, że ok. 100-150 zł + przesyłka). A tak jak powiedziałam, wyświetlacz przed naprawą działał bez zarzutów. Tylko jak im teraz udowodnić że był sprawny?

Tu są warunki gwarancji: http://www.goclever.com/pl/pomoc,c3/warunki-gwarancji,a103.html

Na moje “oko” wyświetlacz jest sprawny, inaczej działałby niepoprawnie niezależnie od stopnia naładowania baterii/urządzenia… najprawdopodobniej problem leży po stronie nieprawidłowego podłączenia ekranu (częściowo/nierówno wpięty w złącze płyty lub styki zabrudzone, możliwe też jest ich niezabezpieczenie, co doprowadziło do ich “wypięcia”, innymi słowy bebechy są luzem, a dodatkowy błąd z dotykiem przy podłączeniu ładowarki powoduje ich przemieszczanie), czego wynikiem są przekłamania w wyświetlanym obrazie przy niskim napięciu.

A to nie wynika ze zgłoszonych problemów ze sprzętem przed wysłaniem do serwisu ;)? W samych raportach masz w sumie dowody, w opisach brak problemów z migotaniem obrazu/ekranu:

Pierwsze zgłoszenie: brak możliwości ładowania - wymiana płyty gł. (po odbiorze; uszkodzenie dotyku, który pewnie jest “integralną” częścią frontu obudowy -panel dotykowy pewnie sklejony z ramką tabletu. Sprzęt źle złożono. Co do plamy na wyświetlaczu, nie wiem jak wyglądała, więc nie będę spekulował, ale wymiana tej części zostałaby odnotowana…)

Drugie zgłoszenie: brak reakcji na dotyk - wymiana obudowy (po odbiorze; “nieumyślna” podmiana ładowarki od innego serwisowanego sprzętu w tym samym czasie)

Trzecie zgłoszenie: wadliwe działanie ładowarki - wymiana ładowarki w teście dokonano rekalibracji dotyku, choć problem nie jest z tym bezpośrednio związany (po odbiorze; niewłaściwe działanie ekranu przy niskim napięciu wraz z przekłamaniami dotyku… najprawdopodobniej przy którymś serwisowaniu tablet został źle złożony -w pierwszym zdaniu napisałem możliwe przyczyny)

To jest zdjęcie tej białej plamy: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7ff3bd12bd7c1d97.html

Jest to już druga plama, pierwsza ( o wiele większa) zniknęła, nowa pojawiła się po drugiej naprawie.

 

Zamieszczam filmik z dziwnego zachowania tabletu. Przepraszam za słabą jakość, ale mój telefon tak nagrywa.

https://www.youtube.com/watch?v=4Qi6w59AI0w

Takie plamy są przeważnie powodowane przez nacisk na wyświetlacz (jakaś część elektroniki z płytki drukowanej -płyty gł. tabletu-, umiejscowionej pod ekranem, dociska i odkształca jego “folię odblaskową” lub ekran w tym miejscu, powodując takie odbarwienie).

 

Edit:

Na filmiku widać jakiś problem z panelem dotykowym, czyli druga naprawa związana z wymianą obudowy poszła nie tak jak powinna (to jest to migotanie przy 30% baterii?), choć równie dobrze może być znów problem z płytą główną (szwankujący sterownik dotyku).

Więc albo źle złożyli sprzęt i coś sobie “luzem wisi” w środku, albo obudowa wymieniona została na wadliwą… nie obejdzie się bez kolejnej wysyłki.

Swoją drogą, jak już ktoś tu pisał, jeżeli usterka/usterki nie zostaną usunięte po n-próbach naprawy, powinna być możliwość wymiany na nowy taki sam model lub sprzęt o “identycznych” parametrach, w ostateczności przysługiwać powinien zwrot pieniędzy. Chyba że producent idzie w ślad Nokii, która od dłuższego czasu ma zmienione warunki gwarancji i “naprawia” swoje produkty “do upadłego” ;).

Już jest.

Tak. Migotanie zaczyna się od 30% w dół. Przy padaniu baterii (komunikat:zostało 14% baterii) ekran jeszcze miga tak, jak jarzeniówka.Jeśli chodzi o wymianę, to GC ma podobne “warunki” co Nokia.