Mam problem z tym tabletem od dłuższego czasu. Najpierw nie chciał się ładować, potem nie chodził dotyk następnie ładowarka. Doradziliście aby oddać jeszcze raz na naprawę, co też zrobiłam.
A teraz opis obecnej sytuacji:
Tablet wrócił z naprawy - wymienili ładowarkę, choć robili problemy, gdyż według zasad gwarancji na tą część przewidziane jest pół roku serwisu (tablet był kupiony w lipcu 2013). Pani ze sklepu, w którym kupowałam tablet “zmusiła” firmę do wymiany, ponieważ podkreśliła, że to oni wymienili ładowarkę na popsutą.
Sprawdź w karcie gwarancyjnej, czy nie ma tam napisane, że po iluś tam naprawach przysługuje klientowi wymiana wadliwego towaru na towar pozbawiony wad. Jeśli będzie taki zapis, to idziesz do sprzedawcy i żądasz wymiany. Jeśli sprzedawca nie będzie w stanie go ani wymienić ani też naprawić, to możesz domagać się zwrotu pieniędzy. Przynajmniej tak rozumiem to, co napisali na tej stronie: http://prawne.org/po-ilu-naprawach-wymiana-na-nowy-t17/
Właśnie w zapisach gwarancyjnych nie zauważyłam takich wpisów. Patrzyłam na stronie GoClever, gdyż karta gwarancyjna to jedna kartka z pieczątką i datą.
Rozumiem. Jednak jak w opisie warunków gwarancji jest napisane, na wyświetlacz jest tylko pół roku usługi. Więc jeśli stwierdzą, że uszkodzony, to będą chcieli zapłaty (w internecie czytałam, że ok. 100-150 zł + przesyłka). A tak jak powiedziałam, wyświetlacz przed naprawą działał bez zarzutów. Tylko jak im teraz udowodnić że był sprawny?
Na moje “oko” wyświetlacz jest sprawny, inaczej działałby niepoprawnie niezależnie od stopnia naładowania baterii/urządzenia… najprawdopodobniej problem leży po stronie nieprawidłowego podłączenia ekranu (częściowo/nierówno wpięty w złącze płyty lub styki zabrudzone, możliwe też jest ich niezabezpieczenie, co doprowadziło do ich “wypięcia”, innymi słowy bebechy są luzem, a dodatkowy błąd z dotykiem przy podłączeniu ładowarki powoduje ich przemieszczanie), czego wynikiem są przekłamania w wyświetlanym obrazie przy niskim napięciu.
A to nie wynika ze zgłoszonych problemów ze sprzętem przed wysłaniem do serwisu ;)? W samych raportach masz w sumie dowody, w opisach brak problemów z migotaniem obrazu/ekranu:
Pierwsze zgłoszenie: brak możliwości ładowania - wymiana płyty gł. (po odbiorze; uszkodzenie dotyku, który pewnie jest “integralną” częścią frontu obudowy -panel dotykowy pewnie sklejony z ramką tabletu. Sprzęt źle złożono. Co do plamy na wyświetlaczu, nie wiem jak wyglądała, więc nie będę spekulował, ale wymiana tej części zostałaby odnotowana…)
Drugie zgłoszenie: brak reakcji na dotyk - wymiana obudowy (po odbiorze; “nieumyślna” podmiana ładowarki od innego serwisowanego sprzętu w tym samym czasie)
Trzecie zgłoszenie: wadliwe działanie ładowarki - wymiana ładowarki w teście dokonano rekalibracji dotyku, choć problem nie jest z tym bezpośrednio związany (po odbiorze; niewłaściwe działanie ekranu przy niskim napięciu wraz z przekłamaniami dotyku… najprawdopodobniej przy którymś serwisowaniu tablet został źle złożony -w pierwszym zdaniu napisałem możliwe przyczyny)
Takie plamy są przeważnie powodowane przez nacisk na wyświetlacz (jakaś część elektroniki z płytki drukowanej -płyty gł. tabletu-, umiejscowionej pod ekranem, dociska i odkształca jego “folię odblaskową” lub ekran w tym miejscu, powodując takie odbarwienie).
Edit:
Na filmiku widać jakiś problem z panelem dotykowym, czyli druga naprawa związana z wymianą obudowy poszła nie tak jak powinna (to jest to migotanie przy 30% baterii?), choć równie dobrze może być znów problem z płytą główną (szwankujący sterownik dotyku).
Więc albo źle złożyli sprzęt i coś sobie “luzem wisi” w środku, albo obudowa wymieniona została na wadliwą… nie obejdzie się bez kolejnej wysyłki.
Swoją drogą, jak już ktoś tu pisał, jeżeli usterka/usterki nie zostaną usunięte po n-próbach naprawy, powinna być możliwość wymiany na nowy taki sam model lub sprzęt o “identycznych” parametrach, w ostateczności przysługiwać powinien zwrot pieniędzy. Chyba że producent idzie w ślad Nokii, która od dłuższego czasu ma zmienione warunki gwarancji i “naprawia” swoje produkty “do upadłego” ;).
Tak. Migotanie zaczyna się od 30% w dół. Przy padaniu baterii (komunikat:zostało 14% baterii) ekran jeszcze miga tak, jak jarzeniówka.Jeśli chodzi o wymianę, to GC ma podobne “warunki” co Nokia.