Tactical Ops Crossfire to dodatek do znanego już Unreala Tournamenta 2004.
Tak jak we wcześniejszych wersjach udział w grze biorą dwa teamy:
-
Special Forces
-
Terrorist
Jest kilka podstawowych map, na których określona drużyna ma do wykonania jakiś cel, np.: podstawienie bomby, odbicie zakładników przy czym druga ze stron stara się nie dopuścić do wykonania zadania.
Link, który prowadzi do podstawowych map TO:C
http://www.to-crossfire.net/index.php?o … &Itemid=22
Co prawda bronie troszeczkę różnią się od tych wcześniejszych, ale to kwestia przyzwyczajenia. Niektóre z nich dodają uroku grze, a nieobecność M4a1m203 zwanego również “Wymiataczem” czy M60, którego niektórzy często nazywali “Odkurzacz” pozytywnie odnosi się do samej gry, gdyż wszyscy wiemy, że proporcjonalność siły M4 do M60 nie była dobrze dobrana. Często powodowało to, że SF miało znaczną przewagę kiedy uzbierali sobie na M4, a do tego w drużynie grała jeszcze osoba z Parkerem. W tym modzie bronie są dość skrupulatnie dobrane i w końcu możemy poszaleć z taki perełkami jak Steyr AUG, AI AWM czy FAMAS G2.
Link, który prowadzi do broni TO:C
http://www.to-crossfire.net/index.php?o … &Itemid=20
Wizualne poruszanie się zostalo znacznie zmodyfikowane. W starym modzie AOT postacie chodziły strasznie, jak roboty, tutaj zostało to poprawione. Wystarczy zauważyć jak upada postać w AOT, kiedy zostanie zabita, w 90% przypadkach mając taką samą pozycję, a upadając teleportuje się na ziemię, w TO:C tego nie ma. Jest za to upadek adekwatny do sytuacji, w której dana osoba została zabita, wreszcie postać na schodach nie leży jak deska. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze pływanie i trzymanie broni, które również zostało poprawione i wygląda dużo bardziej realistycznie.
Strzelanie oraz rzucanie granatów zostało troszeczkę zmodyfikowane, ale w zasadzie nie wpływa to zdecydowanie na zmianę klimatu gry, jest to kwsetia przyzwyczajenia.
Gra ma bardzo ładną oprawę graficzną co pociąga za sobą dość wysokie wymagania sprzętowe:
Processor (CPU)
Minimum: Pentium III / Athlon 1.2Ghz
Recommended: Pentium4 / AthlonXP 2Ghz Operating system
Windows 98/ME/2000/XP
Linux
MacOS X
Memory (RAM)
Minimum: 256 MB
Recommended: 512 MB Hard disk space
1,2 GB additional to an UT2004 install
Video system
Minimum: GeForce2 class
Recommended: ATI Radeon 9600 class Base Software needed
Retail version of UnrealTournament2004
Version: v3369
Link do screenów z TO:C
http://www.to-crossfire.net/index.php?o … &Itemid=12
Link do sklepu z UT2k4 (dostępność produktu - duża):
Kontynując na pierwszy rzut oka widać, że gra jest znacznie bardziej dynamiczna od swojego kuzyna Counter Strike’a. Dla niektórych jest to wadą Crossfire’a ponieważ zminiejsza realizm gry, oczywiście TO:C nie sprowadza się tylko do tego aby jak najszybciej naciskać spust. Cieżko jest wygrać “klanówke” bez poprzedniego poznania mapy i opracowania taktyki. Rzadko zdarzają sie za to sytuacje gdy musimy czekać 4 min na zakończenie rundy, oglądając grę jednej osoby która przez cały czas “kampi” się w jednym miejscu czekając na przeciwnika.
Napisał:
-
Michał “Maroko” Mroczek
-
Krzysztof “wolves” Madejowski
Zapraszam do dyskusji, prosze jedynie pamiętać, że jest to wersja BETa i dużo może ulec zmianie.