Tajemniczy dysk w moim komputerze

Kilka dni temu w moim komputerze pojawił się dodaktowy dysk ze znakiem zapytania. Nie wiem co to jest i skąd się wzięło. Nie instaowałam żadnego programu, który mógłby to spowodować. Nie mam do niego dostępu.

Zastanawiam się czy to jakiś wirus/haker i jestem w tych tematach zielona, dlatego liczę na Waszą pomoc.

wasistdas.png

Mój Komputer -> PPM -> Menedżer Urządzeń -> występują jakieś żółte znaki zapytania?

Na moje skromne oko, można by to bez problemu ukryć/usunąć.

W menadżerze nie ma takich znaków zapytania. Gdyby jednak były, co oznaczałyby one? Więc sądzisz, że to nic groźnego? :slight_smile:

Moim zdaniem to nic groźnego :wink: Profilaktycznie możesz uruchomić program ComboFix.

kaaaro ,nie rób tego!ComboFix to narzędzie głęboko ingerujące w system,który może całkowicie uszkodzić!Tego typu rady można sobie darować.

Nie instalowałaś żadnych programów do wirtualnych napędów itp?

Ingeruje - owszem. Całkowicie uszkodzić system? Używałem go wiele razy, na różnych konfiguracjach i ani razy system nie został w żaden sposób uszkodzony. Rady “internetowe” [czyt. “praktykę” zaczerpniętą tylko i wyłącznie z sieci] możesz sobie darować.

Koleżanka sama zasugerowała domniemany atak, więc samo nasunęło mi się na myśl, że mogła pobrać jakiś syf.

Jak sugeruje jakiś atak to skan Dr.WEB cureIt i MBAM - logi zOTL.

Uruchomiłam program ComboFix. Nie pokazała się żadna wiadomość, że jakikolwiek plik został zainfekowany. Z loga, które pokazało się na samym końcu, również nie wynika nic takiego - chyba, że to jedynie moja nieumiejętność czytania tego typu plików :slight_smile:

Tak jak pisałem,nie należało tego robić-nigdy nie ma pewności,co ComboFix uzna za zarażone,a co nie.

Skoro już za późno,podaj log z jego działania(Combofix.txt)

Bartolini, podaj mi chociaż jeden przykład “złego” działania wyżej wymienionego programu. Jesteś na niego tak negatywnie nastawiony, że aż strach. #-o