Talerz z cyfrowego polsatu a N -> zacinanie się programow

Mam mały kłopot, u znajomego ostatnio była wymiana z C polsat na N, niby wszystko ładnie pięknie ale obraz się przycina (standardowa antena od cyfrowego polsatu), co może być tego przyczyną? sam mam u siebie tak podłączony dekoder i wszystko jest ok, niestety u kumpla bania, przycina się (a też mam zwykły talerz), dodam że cyfrowy polsat ładnie śmiga Trzeba antene przestawić czy coś?? czy może jakoś dokładnie nakierować?

Proszę o pomoc, bo jestem w tym zielony

Cyfrowy Polsat i eNka nadają z jednego transpondera, więc jeżeli talerz jest dobrze ustawiony nie ma potrzeby jego przestawiania.

Tylko to trochę dziwne, wcześniej u niego talerz ustawiał gosć z serwisu i było wszystko ok, więc powinien tylko podłączyć zasilanie do nbox, kabel i tyle, powinno działać. A czy tego przyczyną może być zwykły talerz od Cyfrowego polsatu (instalacja ok 2 lat temu), za mały czy coś?

Problemem jest wielkość talerza. Miałem to samo, szczególnie na programach w HD. Po wymianie na 80cm wszystko śmiga :slight_smile:

coś musi być nie tak, więc gdy wykrywa ustawienia anteny to siła prawie max jakość skacze od 63-92%, ale co jakiś czas jakość jest 0% czerwona diodka a potem zielona i znowu skacze, sprawdze jeszcze jutro rano, a możliwe że to przez złe ustawienie?? albo przysypana czasza?

Jeśli czasza jest przysypana to nie ma jak koncentrować sygnału - odśnieżcie ją i zobaczcie jak będzie.