Tani laptop do starych gier

Witam serdecznie

Każdy użytkownik nowszych systemów operacyjnych wie że starsze gry (w tym dosowe) nie uruchamiają się lub są z tym problemy więc wpadłem na pomysł aby kupić taniego laptopa na którym będzie zainstalowany system Windows 98.

Marka laptopa nie gra roli. Mam jeden dylemat: o ile na kartach graficznych w PC-tach znam się dobrze to już w kartach graficznych w laptopach nie znam się wcale. Ktoś jest dobry w tej kwestii?

Co do parametrów: myślę że od 500 do 850MHz wystarczy. Czy wybór jako procesor AMD jest równie dobry jak w przypadku PC?

Polecam program DOSBox - pozwala uruchomić stare gry nawet na nowych komputerach i nowszych systemach operacyjnych, a kasa zostanie na coś innego :wink:

Bawiłem się tym programem, problem w tym że nie wiem zupełnie jak go ustawić, tzn. wiem co odpowiada za co ale metoda prób i błędów niewiele pomaga. Problem był przy grze Pył, za nic w świecie nie dał sie ustawić dobrze (gra dosowa).

Ten laptop jest opcją, bardzo proszę o pomoc w jego doborze.

Problem w tym, że większość tych starych dosowych ale fajnych gier była tworzona w czasach komputerów klasy i286 oraz i386 o prędkościach zegara rzędu kilkudziesięciu MHz, więc te laptopy 500 lub 850Mhz, o których piszesz, to i tak zbyt “nowoczesne” maszyny dla niektórych gierek i bez emulatorów typu DOSBox lub “spowalniaczy” procesora i tak czasem się nie obejdzie.

Jeśli miałbym coś doradzać, to jakiś laptop z procesorem Intela między 200 a 350MHz ze sprawnym dyskiem oraz napędami CD i FDD i z Windowsem 95. Na giełdach komputerowych i na Allegro można takiego laptopa kupić za ok. 150zł. Polecam procesor Intela, bo w tamtych czasach robił jednak znacząco lepsze od innych marek.

czy laptop byłby dobry nie wiem są np problemy z obsługą myszy usb/touchpada w doswych grach/programach