Tani sposób na rozdzielenie neta

Witam.

Poszukuje taniego sposobu na podlączenie dwóch komputerów z win xp do neta .

Jestem zupełnie zielony w tych sprawach więc proszę o łopatologiczne poprowadzenie mnie w tym temacie . Internet mam z lokalnego operatora i podłączany jest do karty sieciowej pzez wtyk RJ-45 . Chciałbym żeby oprócz neta można było przeglądać dyski na obu kompach . Jest jeszcze taka sprawa że posiadam dwa przydzielone mi adresy ip. jeden wewnętrzny a drugi zewnętrzny ale operator założył ograniczenie na nr, mac karty sieciowej.

Poradźcie mi co mam kupić router czy swith i jaką kartę sieciową do tego drugiego kompa (to już prawie antyk i nie miał nigdy karty sieciowej ale do neta się jeszcze nada) nie chce wydawać dużo kasy na to a przy dwójce nastolatków w domu ciężko mi się do kompa dobić :lol:

Z góry dziękuję za porady.

A czy nie taniej było by żeby ten drugi komp kożystał z udostępniania netu tego pierwszego ? I czy tak się da .

Najtaniej będzie połączyć komputery kablem skrosowanym z tym że komputer do którego jest podłączony internet (bezpośrednio) będzie musiał być włączony aby drugi miał neta. A wiec musisz kupić dodatkową kartę sieciową, oraz kabel i wtyczki.

Kabel ok. 1zł/Metr

Wtyczki 1zł/sztuka

Karta sieciowa nie wiem jak stoją

Dodane 16.04.2009 (Cz) 10:56

Tu masz demonstracje, w której pokazane jest jak to zrobić:

http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=34&id=1&Mala+siec+domowa+w+Windows+XP

Dzięki Xarcin demonstracja żeczywiście dokladnie pokazuje co i jak a z włączeniem kompa nie będzie problemu bo i tak prawie całą dobę chodzi .

Znalazłem już karty sieciowe i zastanawiam się czy takie wystarczą

http://www.infoglob.pl/product.aspx?gui … b6cb7c7e84

Karta sieciowa wystarczy ci tylko jedna (powinny być standardowo wbudowane w płytę główną), a dlatego jedna że napisałeś że neta masz tez podłączonego do karty sieciowej więc jest ona zajęta i musisz dołożyć jeszcze jedną.